مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین بعدهای جو سازمانی و کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی مطالعه موردی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 47

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه: از نگاه بیشتر متخصصان آموزشی، جو سازمانی مهم ترین منبع کاربست شاخص های نوآوری های آموزشی و برنامه درسی و در نتیجه پرورش دانش آموختگانی خلاق است.هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین شش بعد جو سازمانی (تصور سازمانی، هدف های کلی، امکانات اجتماعی و فرهنگی، نظم و قانون و مردم سالاری)، با میزان کاربست شاخص های نوآوری در برنامه درسی شامل نوآوری هدف ها، نوآوری محتوا، نوآوری فعالیت های یاددهی -یادگیری و نوآوری روش های ارزش یابی است.روش: این تحقیق از نوع کاربردی و توصیفی همبستگی است. جامعه آماری اعضای هیات علمی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بودند که 126 عضو هیات علمی در دانشگاه اصفهان، 174 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه جو سازمانی گل (2008) و پرسشنامه میزان کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی محقق ساخته است.یافته ها: تحلیل یافته ها نشان داد که 1) بین بعدهای جو سازمانی و میزان کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 2) بین بعدهای جو سازمانی و میزان کاربست شاخص های نوآوری در هدف های برنامه درسی، محتوای برنامه درسی، فعالیت های یاددهی-یادگیری و روش های ارزش یابی برنامه درسی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 3) بین میانگین جو سازمانی و میزان کاربست شاخص های نوآوری در برنامه درسی با توجه به متغیرهای دموگرافیک (سابقه خدمت، نوع دانشگاه، نوع دانشکده، مرتبه علمی و سفرهای علمی) تفاوت معنادار وجود دارد و 4) بین میانگین جو سازمانی و میزان کاربست شاخص های نوآوری در برنامه درسی با توجه به متغیرهای دموگرافیک (جنسیت) تفاوت معنادار وجود ندارد.نتیجه گیری: مدیران و برنامه ریزان آموزشی می توانند با کاربست سبک ها و رویکردهای مناسب اجرایی و اداری زمینه تسهیل هر چه بیشتر شاخص های نوآوری برنامه های درسی را برای اعضای هیات علمی فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیلی، محمدرضا، و موسوی، ستاره. (1394). بررسی رابطه بین بعدهای جو سازمانی و کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی مطالعه موردی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(1)، 23-47. SID. https://sid.ir/paper/223308/fa

    Vancouver: کپی

    نیلی محمدرضا، موسوی ستاره. بررسی رابطه بین بعدهای جو سازمانی و کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی مطالعه موردی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1394؛5(1):23-47. Available from: https://sid.ir/paper/223308/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا نیلی، و ستاره موسوی، “بررسی رابطه بین بعدهای جو سازمانی و کاربست شاخص های نوآوری برنامه درسی مطالعه موردی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 5، no. 1، pp. 23–47، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button