مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مولفه های خودکارآمدی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه: درباره خلاقیت و عوامل موثر در آن تحقیقات زیادی در داخل و خارج کشور انجام گرفته است اما بیشتر آنها جنبه توصیفی دارند در حالی که از نوآوری های این تحقیق انجام مطالعه مداخله ای است.هدف: بررسی تاثیر آموزش مولفه های خودکارآمدی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان (پسر سال سوم مقطع دبیرستان شهرستان تهران) می باشد.روش: پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 40 دانش آموز در دو کلاس به صورت گروه آزمایش و کنترل مورد پژوهش قرار گرفتند. در مرحله اول پس از اجرای پیش آزمون خلاقیت از هر دو گروه, بسته آموزشی مولفه های خودکارآمدی طی 8 جلسه به گروه آزمایش ارائه شد و گروه کنترل آموزش خاصی دریافت نکرد. در مرحله دوم, پس آزمون خلاقیت از دو گروه گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش, پرسش نامه سنجش خلاقیت عابدی که بر اساس نظریه تورنس تدوین شده می باشد.یافته ها: در این پژوهش, یک فرضیه اصلی گرفته شده از عنوان تحقیق و چهار فرضیه فرعی گرفته شده از بعد شناختی نظریه خلاقیت تورنس مطرح گردید.نتیجه گیری: فرضیه اصلی با عنوان خلاقیت دانش آموزانی که از آموزش مولفه های خودکارآمدی استفاده می کنند, نسبت به دانش آموزانی که استفاده نمی کنند, بیشتر است مورد تایید قرار گرفت. در آزمون فرضیه های فرعی, فرضیه دوم و چهارم, مشخص شد که استفاده از آموزش مولفه های خودکارآمدی بر ابتکار و بسط فکری دانش آموزان تاثیر دارد و این فرضیه ها تایید گردیدند و در فرضیه اول و سوم, مشخص شد استفاده از آموزش مولفه های خودکارآمدی در سیالی تفکر و انعطاف پذیری دانش آموزان تاثیری ندارد و این فرضیه ها رد شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایروانی، محمود، صبحی قراملکی، ناصر، و مهرافزون، داریوش. (1392). اثربخشی آموزش مولفه های خودکارآمدی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(3)، 69-91. SID. https://sid.ir/paper/223323/fa

    Vancouver: کپی

    ایروانی محمود، صبحی قراملکی ناصر، مهرافزون داریوش. اثربخشی آموزش مولفه های خودکارآمدی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1392؛3(3):69-91. Available from: https://sid.ir/paper/223323/fa

    IEEE: کپی

    محمود ایروانی، ناصر صبحی قراملکی، و داریوش مهرافزون، “اثربخشی آموزش مولفه های خودکارآمدی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 3، no. 3، pp. 69–91، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button