مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه: خلاقیت در بالاترین سطح فعالیت های شناختی انسان قرار دارد. خلاقیت پتانسیل و توانایی است که در فکر, اندیشه, قلم, رفتار و عمل انسان جلوه پیدا می کند و مستلزم حل کردن مسائلی است. افراد خلاق قبل از آنکه مسائل را حل کنند آنها را می آفرینند یا بر پیچیدگی آن می افزایند. پس تنها از راه ایجاد این توانایی هاست که می توان افراد را برای مقابله با شرایط متغیر زندگی و موقعیت های جدیدی که مرتبا با آنها روبرو می شوند آماده کرد.هدف: پژوهش حاضر با هدف «بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستانی» صورت گرفت.روش: 86 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی دبستان های استان زنجان به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای و تصادفی به عنوان نمونه انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابتدا آزمون تفکر خلاق تورنس در هر دو گروه اجرا شد و سپس مهارت های زندگی در مدت 20 جلسه (40 ساعت) به گروه آزمایش آموزش داده شد. پس از پایان جلسات آموزشی و سه ماه بعد در هر دو گروه, آزمون تفکر خلاقیت تورنس دوباره اجرا گردید. تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده با روش های t مستقل و وابسته و تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی «شفه» جهت مقایسه گروه ها انجام شد.یافته ها: تفکر واگرا از کلاس سوم به چهارم و همچنین از کلاس سوم به پنجم, دارای تفاوت معناداری بود ولی بین نمرات تفکر خلاق کودکان کلاس سوم و پنجم تفاوت معناداری (P<0.01) مشاهده نشد.نتیجه گیری: با آموزش مهارت های زندگی می توان خلاقیت کودکان دبستانی را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اعظمی، محمود، جعفری، علیرضا، و کریمی، ناهید. (1391). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(3)، 27-43. SID. https://sid.ir/paper/223356/fa

    Vancouver: کپی

    اعظمی محمود، جعفری علیرضا، کریمی ناهید. بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1391؛2(3):27-43. Available from: https://sid.ir/paper/223356/fa

    IEEE: کپی

    محمود اعظمی، علیرضا جعفری، و ناهید کریمی، “بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش خلاقیت کودکان دبستان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 2، no. 3، pp. 27–43، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223356/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button