مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای معلمان دوره اول ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 58

چکیده

 زمینه: در عصر حاضر به دلیل سرعت بالای تغییر و تحولات و گسترش رقابت در سطح بین المللی, شناخت و پرورش خلاقیت از جایگاه مهمی برخوردار است. هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای معلمان دوره اول ابتدایی شهر تهران انجام شده است. روش: پژوهش به روش آمیخته اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی؛ جامعه آماری خبرگان حوزه خلاقیت, روش نمونه گیری گلوله برفی, ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و روش تجزیه و تحلیل کدگذاری بود. در بخش کمی, جامعه آماری کلیه معلمان, مدیران و کارشناسان دوره اول ابتدایی شهر تهران (619 نفر), روش تعیین حجم نمونه فرمول کوکران(237 نفر) و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, ابزار جمع آوری داده-ها پرسشنامه محقق ساخته و روش تجزیه و تحلیل آزمون تحلیل عاملی تأییدی بود. یافته ها: در بخش کیفی, نتایج حاصل از سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی مبتنی بر روش داده بنیاد منجر به شناسایی 120 شاخص, 19 مؤلفه و 6 بعد فردی, سازمانی, آموزشی, محیطی, اجتماعی-فرهنگی و اخلاقی شد. همچنین نتایج آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش کمی نشان داد یافته های بخش کمی عیناً مؤید بخش کیفی است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت الگوی به دست آمده در مقایسه با سایر الگوها دارای جامعیت بیشتری است و از طرف دیگر, این الگو صرفاً متناسب با ویژگی ها و استلزامات دوره اول ابتدایی است. بنابراین به کارگیری و عملیاتی نمودن الگوی مزبور می تواند به پرورش خلاقیت معلمان دوره اول ابتدایی کمک بسزایی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی اکبری، حمید، خورشیدی، عباس، پوشنه، کامبیز، و عباسی سروک، لطف اله. (1398). ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای معلمان دوره اول ابتدایی شهر تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(1 )، 23-58. SID. https://sid.ir/paper/223364/fa

    Vancouver: کپی

    علی اکبری حمید، خورشیدی عباس، پوشنه کامبیز، عباسی سروک لطف اله. ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای معلمان دوره اول ابتدایی شهر تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1398؛9(1 ):23-58. Available from: https://sid.ir/paper/223364/fa

    IEEE: کپی

    حمید علی اکبری، عباس خورشیدی، کامبیز پوشنه، و لطف اله عباسی سروک، “ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای معلمان دوره اول ابتدایی شهر تهران،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 9، no. 1 ، pp. 23–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button