مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رهبری خدمتگزار و خلاقیت: بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 116

چکیده

 زمینه: رسالت مهم سازمان آموزش و پرورش ایجاد ابتکار و خلاقیت است چرا که زیربنای اصلی شخصیت ها و دیدگاه های افراد را به وجود می آورد. از آنجایی که فرصت نهایی برای هر گونه تغییر و اصلاحی در آموزش و پرورش در دست, مغز و قلب کسانی است که در مدرسه کار می کنند و در این میان معلمان مهم ترین عامل تغییر و نوآوری در آموزش وپرورش هستند.هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه مدل علی روابط رهبری خدمتگزار, اعتماد سازمانی و خلاقیت در میان معلمان مقطع ابتدایی به روش تحلیل مسیر است.روش: روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. برای اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه های خودگزارشی رهبری خدمتگزار (قلی پور و همکاران, 1388), اعتماد سازمانی (راولینز, 2008) و خلاقیت (رندسیپ, 1977) استفاده شد. جامعه تحقیق را کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نورآباد ممسنی تشکیل می دهد که از میان آنان 222 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و داده های به دست آمده با روش تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: نتایج حاکی از معناداری اثر غیرمستقیم مولفه های رهبری خدمتگزار (خدمت رسانی, مهرورزی, تواضع و فروتنی و قابلیت اعتماد) بر خلاقیت می باشند. این امر بیانگر نقش واسطه ای اعتماد سازمانی در میان رهبری خدمتگزار و خلاقیت است. بیشترین اثر غیرمستقیم را مولفه خدمت رسانی و کمترین اثر را قابلیت اعتماد بر خلاقیت معلمان داشته است. دیگر یافته ها حاکی از تاثیر مستقیم رهبری خدمتگزار بر اعتماد سازمانی و اعتماد سازمانی بر خلاقیت است.نتیجه گیری: مهم ترین نتیجه پژوهش حاضر این است که با انتخاب رهبری خدمتگزار و پرورش اعتماد سازمانی می توان بستر توسعه خلاقیت را فراهم کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، احمد، و هاشمی، سیده فاطمه. (1394). رابطه رهبری خدمتگزار و خلاقیت: بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(2)، 97-116. SID. https://sid.ir/paper/223390/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار احمد، هاشمی سیده فاطمه. رابطه رهبری خدمتگزار و خلاقیت: بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1394؛5(2):97-116. Available from: https://sid.ir/paper/223390/fa

    IEEE: کپی

    احمد رستگار، و سیده فاطمه هاشمی، “رابطه رهبری خدمتگزار و خلاقیت: بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 5، no. 2، pp. 97–116، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223390/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button