مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 34

چکیده

 زمینه: خلاقیت و نوآوری مفهومی است جامع و کلی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت, جهت ارتقای سطح زندگی, رفاه بیشتر, آرامش و آسایش انسان ها, همواره مدنظر دست اندرکاران اقتصاد و دولتمردان بوده است. خلاقیت برای بقاء هر سازمانی لازم است. در طی زمان سازمان های غیرخلاق از صحنه محو می شوند و اگرچه چنین سازمانی ممکن است در عملیاتی یا در مقطعی از عمر خود موفق باشد ولی سرانجام مجبور به تعطیل یا تغییر سیستم می شود.هدف: این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما اجرا شد.روش: به منظور آزمون فرضیه های تحقیق, از روش پیمایش استفاده شده و تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش, کارشناسان و مدیران صدا و سیما بوده که تعداد 257 نفر به عنوان نمونه تعیین شدند.یافته ها: بین عامل مدیریت و ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما ارتباط معناداری وجود داشته و 72% افراد عامل مدیریت بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما را موثر ارزیابی کرده اند. بین عامل ساختار و ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما ارتباط معناداری وجود داشته و 74% افراد عامل ساختار بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما را موثر ارزیابی کرده اند. بین عامل تشویق و پاداش و ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما ارتباط معناداری وجود داشته و 67% افراد عامل تشویق و پاداش بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما را موثر ارزیابی کرده اند. بین عامل ایجاد زمینه مشارکت کارکنان و ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما ارتباط معناداری وجود داشته و 61% افراد عامل ایجاد زمینه مشارکت کارکنان بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در صدا و سیما را موثر ارزیابی کرده اند.نتیجه گیری: نتایج حاصل از تحلیل آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که عوامل مدیریت, ساختار, تشویق و پاداش و زمینه مشارکت کارکنان بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما اثرگذار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمان زاده، سیدعلی. (1395). عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(3)، 1-34. SID. https://sid.ir/paper/223429/fa

    Vancouver: کپی

    رحمان زاده سیدعلی. عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1395؛6(3):1-34. Available from: https://sid.ir/paper/223429/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی رحمان زاده، “عوامل سازمانی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان صدا و سیما،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 6، no. 3، pp. 1–34، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button