مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,259
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,905
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت، انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 139

چکیده

 زمینه: خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی از متغیرهای کلیدی در نظام های آموزشی هستند که زمینه رشد و ارتقای شناخت, نگرش و مهارت های دانش آموزان را فراهم می آورند, بنابراین اجرای برنامه ای که زمینه شکوفایی این متغیرها را فراهم آورد از اهمیت خاصی برخوردار است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی صورت گرفته است.روش: این پژوهش به روش آزمایشی, از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان قدس در سال تحصیلی 91/1390 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, 60 نفر از دانش آموزان انتخاب و در دو گروه 30 نفره جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه خلاقیت عابدی, مقیاس انگیزه پیشرفت هرمنس و مقیاس خودپنداره تحصیلی دلاور است.یافته ها: آموزش مهارت های شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت, و خودپنداره تحصیلی موثر است.نتیجه گیری: با آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی می توان خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، بختیار، اله کرمی، آزاد، و هاشمی، نظام. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(4)، 121-139. SID. https://sid.ir/paper/223432/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی بختیار، اله کرمی آزاد، هاشمی نظام. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1392؛2(4):121-139. Available from: https://sid.ir/paper/223432/fa

    IEEE: کپی

    بختیار کرمی، آزاد اله کرمی، و نظام هاشمی، “اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر خلاقیت, انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 2، no. 4، pp. 121–139، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا