مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 112

چکیده

 زمینه: خلاقیت یا آفرینندگی یکی از موضوع های بسیار جالب و بحث انگیز در حوزه های مختلف علمی به ویژه علوم تربیتی و روان شناسی است. این موضوع در هر دوره از تاریخ, به عنوان قدرت اساسی ذهن بشر, هدف اصلی مدارس و مراکز آموزشی بوده است.هدف: هدف از اجرای این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان بود.مواد و روش ها: پژوهش حاضر به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان دختر دبیرستانی در سال تحصیلی 1391-1392 در شهر اصفهان بود که از میان آنان تعداد چهل نفر به روش تصادفی مرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسش نامه خلاقیت عابدی (1980) بود. پس از اعمال مداخله پس آزمون و بعد از چهار ماه آزمون پیگیری اجرا شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی, آزمون آماری تحلیل واریانس و نرم افزار اس پی اس اس-20 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد, بین میانگین نمرات دو گروه آزمایش و گواه در مرحله پس آزمون و پیگیری در میزان خلاقیت تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0.005).بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان را نشان می دهد؛ بنابراین یافته های این پژوهش مداخلات مبتنی بر آموزش تکنیک های فراشناختی را برای افزایش میزان خلاقیت دانش آموزان دختر پیشنهاد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، سبزیان، سعیده، اسدالهی، جواد، و گراوند، هوشنگ. (1393). اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(1)، 95-112. SID. https://sid.ir/paper/223440/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، سبزیان سعیده، اسدالهی جواد، گراوند هوشنگ. اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(1):95-112. Available from: https://sid.ir/paper/223440/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، سعیده سبزیان، جواد اسدالهی، و هوشنگ گراوند، “اثربخشی آموزش تکنیک های فراشناختی بر میزان خلاقیت دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 1، pp. 95–112، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button