مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

904
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 127

چکیده

 زمینه: یادگیری تلفیقی, الگوی جدیدی در نظام یادگیری است که با درهم تنیدن فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی از یک سو و ویژگی های آموزش حضوری از سوی دیگر, منجر به کارآمدی و اثربخشی آموزش و یادگیری می شود.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان انجام شده است.روش: روش پژوهش این تحقیق, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. بدین ترتیب که ابتدا آزمون خلاقیت به هر دو گروه آزمایش و کنترل به صورت پیش آزمون داده شد و سپس در پایان ترم تحصیلی دوباره از دانشجویان هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که خلاقیت دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری افزایش یافته است.بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر, یادگیری تلفیقی به عنوان مولفه اثرگذار مثبت بر خلاقیت دانشجویان محسوب می شود, بنابراین, ضرورت دارد که یادگیری تلفیقی را در تدابیر آموزشی مورد توجه قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنی هاشم، سیدکاظم، رضایی، عیسی، بدلی، مهدی، و دانا، علی. (1393). بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(1)، 113-127. SID. https://sid.ir/paper/223443/fa

    Vancouver: کپی

    بنی هاشم سیدکاظم، رضایی عیسی، بدلی مهدی، دانا علی. بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1393؛4(1):113-127. Available from: https://sid.ir/paper/223443/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم بنی هاشم، عیسی رضایی، مهدی بدلی، و علی دانا، “بررسی تاثیر استفاده از یادگیری تلفیقی بر خلاقیت دانشجویان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 4، no. 1، pp. 113–127، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا