مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران در سال تحصیلی 88- 1387

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 موضوع این پژوهش ارتباط هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران است. این پژوهش یک پژوهش همبستگی است. آزمودنی های این پژوهش تعداد 168 نفر (70 پسر و 98 دختر) از دانش آموزان پایه پنجم دبستان های استان های فارس, قزوین و یزد هستند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین مدارس استان های فارس قزوین, کردستان, یزد و آذربایجان شرقی که مجری طرح آزمایشی آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری در پایه پنجم در ایران بودند, انتخاب شدند. در این پژوهش از آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم ب) استفاده شده است. پس از تکمیل آزمون ها توسط آزمودنی ها و نمره گذاری به کمک راهنمای نمره گذاری تورنس, داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل آماری قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داده که بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت, ضریب همبستگی (r= 0.06) وجود دارد, همچنین ضرایب همبستگی (r= 0.049) در عنصر سیالی, (r= 0.163) در عنصر اصالت, (r= 0.078) در عنصر انعطاف پذیری و (r= 0.092) در عنصر بسط (توجه به جزییات) وجود دارد که هیچ کدام در سطح آلفای 0.05 معنادار نمی باشند. این پژوهش نشان داده, بین آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت در بین دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران, رابطه معنادار وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سورتیجی اوکرکایی، علی اصغر، و رستگارپور، حسن. (1390). رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران در سال تحصیلی 88- 1387. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(3)، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/223450/fa

Vancouver: کپی

سورتیجی اوکرکایی علی اصغر، رستگارپور حسن. رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران در سال تحصیلی 88- 1387. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1390؛1(3):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/223450/fa

IEEE: کپی

علی اصغر سورتیجی اوکرکایی، و حسن رستگارپور، “رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم دبستان های ایران در سال تحصیلی 88- 1387،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 1، no. 3، pp. 1–27، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223450/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button