مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه جرات ورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت، بالندگی، تعهد) در دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش برنامه جرات ورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت, بالندگی, تعهد) در دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد انجام گرفت.روش: طرح پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد در سال تحصیلی 95- 1394 بود. حجم نمونه به تعداد 44 نفر (22 نفر گروه آزمایش و 22 نفر گروه گواه) با استفاده از روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش, پرسشنامه تفکر انتقادی ریکتس (2003) بود. گروه آزمایش تحت آموزش برنامه جرات ورزی قرار گرفت. بعد از اتمام جلسات آموزشی, از هر دو گروه آزمایش و گواه پس آزمون و مجددا دو ماه بعد, از هر دو دو گروه پیگیری به عمل آمد. داده ها با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس چند متغیری با کمک نرم افزار spss-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش برنامه جرات ورزی به طور کلی بر تفکر انتقادی (P<0.001) و از بین خرده مولفه های آن, بر بالندگی و تعهد (P<0.001) تاثیر داشت ولی بر خرده مولفه خلاقیت تاثیر نداشت. این نتایج در مرحله پیگیری نیز حفظ شد.نتیجه گیری: آموزش برنامه جرات ورزی موجب افزایش تفکر انتقادی دانش آموزان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، یوسف وند، لیلا، و رادمهر، پروانه. (1395). تاثیر آموزش برنامه جرات ورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت, بالندگی, تعهد) در دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(2)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/223462/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، یوسف وند لیلا، رادمهر پروانه. تاثیر آموزش برنامه جرات ورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت, بالندگی, تعهد) در دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1395؛6(2):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/223462/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، لیلا یوسف وند، و پروانه رادمهر، “تاثیر آموزش برنامه جرات ورزی بر میزان تفکر انتقادی (خلاقیت, بالندگی, تعهد) در دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه اول شهر خرم آباد،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 6، no. 2، pp. 1–18، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223462/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا