مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان در شرایط عدم قطعیت با استفاده از تئوری مجموعه های فازی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 41

چکیده

 برای ارزیابی اثربخشی استراتژی های کاهش ترافیک, تحلیل اثرات کوتاه مدت پروژه های حمل ونقلی درون شهری پدیدآورنده شوک در سیستم عرضه و تقاضای حمل و نقل, لازم است که بتوان شرایط شبکه حمل ونقل درون شهری را به صورت دینامیک روز به روز مدل سازی نمود تا بتوان روند تغییرات جریان ترافیکی در کمان های شبکه حمل و نقل را در هر روز بعد از بروز شوک مربوطه پیش بینی و راه حل های کارشناسی لازم را در صورت بروز هر گونه مساله غیرعادی تدبیر کرد. در طی چند دهه اخیر, مدلهای گوناگونی برای انتخاب مسیر هر روزه (برای سفرهای متداول هر روزه به قصد کار یا تحصیل) رانندگان ارایه شده است, که تعداد اندکی از این مدلها, دینامیک و اکثر آنها, مدلهای استاتیک هستند. در این مقاله, مدل انتخاب مسیر دینامیک روز به روزی ارایه شده است که در آن برای مدل سازی واقعی تر سازوکار تصمیم گیری رانندگان و در نظر گرفتن عدم قطعیتهای ذاتی فرآیند تصمیم گیری از مزایا و قابلیتهای تئوری مجموعه های فازی استفاده شده است. همچنین, مدل ارایه شده در یک شبکه فرضی کوچک بکار گرفته شده و چگونگی تغییر مسیر رانندگان در سناریوهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نتایج بکارگیری مدل ارایه شده در شبکه فرضی نشان می دهد که رویکرد بکار گرفته شده در مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان بسیار کارآ و توانمند بوده است و مدل ارایه شده نسبت به شوکهای حادث شده در سیستم عرضه و تقاضا حساس است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که جریان ترافیکی در شبکه لزوما برابر با جریان تعادلی نیست و شوکهای حادث شده در سیستم عرضه و تقاضا باعث می شود که شبکه از حالت تعادل استفاده کننده خارج گردد. همچنین, نرخ تغییر مسیر رانندگان با افزایش عدم قطعیت در شبکه افزایش می یابد که این نرخ با میزان ریسک پذیری رانندگان مستقیم رابطه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی بهاآبادی، مجتبی، خادمی، نوید، شریعت مهیمنی، افشین، و شاهی، جلیل. (1390). مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان در شرایط عدم قطعیت با استفاده از تئوری مجموعه های فازی. مهندسی حمل و نقل، 3(1 (پیاپی 9))، 29-41. SID. https://sid.ir/paper/223886/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی بهاآبادی مجتبی، خادمی نوید، شریعت مهیمنی افشین، شاهی جلیل. مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان در شرایط عدم قطعیت با استفاده از تئوری مجموعه های فازی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 9)):29-41. Available from: https://sid.ir/paper/223886/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی رجبی بهاآبادی، نوید خادمی، افشین شریعت مهیمنی، و جلیل شاهی، “مدل سازی انتخاب مسیر روز به روز رانندگان در شرایط عدم قطعیت با استفاده از تئوری مجموعه های فازی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 29–41، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button