مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شباهت هندسی داده های مکانی داوطلبانه در شبکه معابر درون شهری

صفحات

 صفحه شروع 357 | صفحه پایان 370

چکیده

 دسترسی سریع و به روز به اطلاعات مرتبط با شبکه راه های درون شهری یکی از ضروریاتی است که در کاربردهای مختلف در حوزه حمل ونقل احساس می شود. از این رو در این تحقیق تلاش شده است با ارزیابی شباهت هندسی اطلاعات مکانی داوطلبانه (VGI) از طریق مقایسه آنها با مجموعه داده های رسمی, جایگزینی مطمئن به محققین ارائه داد. برای این منظور راهکاری نوین ارائه می گردد که ضمن شناسایی عوارض متناظر در دو مجموعه داده VGI و رسمی, هر یک از این عوارض از منظر معیارهای طول, فاصله, جهت, حریم مشترک, پیچیدگی, اندازه و اعوجاج با یکدیگر مورد مقایسه قرار می گیرند. از این رو منطقه شش تهران به عنوان منطقه مورد مطالعه و مجموعه داده با مقیاس 1: 2000 (تهیه شده توسط سازمان نقشه برداری کشور) به عنوان مجموعه داده رسمی انتخاب گردید. نتایج نشان داد که عوارض موجود در مجموعه داده OSM (نمونه ای از اطلاعات مکانی داوطلبانه) به طور میانگین 78 درصد شباهت مکانی با مجموعه داده رسمی دارند. همچنین جهت ارزیابی سیر بهبود دقت هندسی مجموعه داده های VGI, شبکه راه های درون شهری در سال های 2014 تا 2017 مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که که ضمن افزایش 8/27 درصدی مشارکت مردم در ترسیم عوارض, میانگین درصد شباهت مکانی نیز به مقدار 77/5 درصد بهبود یافته است. از این رو محققین در بسیاری از کاربردهای مرتبط با حوزه حمل و نقل می توانند از مجموعه داده های VGI به عنوان جایگزینی برای مجموعه داده رسمی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چهرقان، علیرضا، و عباس پور، رحیم علی. (1397). ارزیابی شباهت هندسی داده های مکانی داوطلبانه در شبکه معابر درون شهری. مهندسی حمل و نقل، 10(2 (پیاپی 39) )، 357-370. SID. https://sid.ir/paper/223892/fa

    Vancouver: کپی

    چهرقان علیرضا، عباس پور رحیم علی. ارزیابی شباهت هندسی داده های مکانی داوطلبانه در شبکه معابر درون شهری. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 39) ):357-370. Available from: https://sid.ir/paper/223892/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا چهرقان، و رحیم علی عباس پور، “ارزیابی شباهت هندسی داده های مکانی داوطلبانه در شبکه معابر درون شهری،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 2 (پیاپی 39) ، pp. 357–370، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button