مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش پروفیل های ریل ایران در سایش و رفتار چرخ هایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیل های نو

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 374

چکیده

 سایش چرخ و ریل در وسایل نقلیه ریلی غیر قابل اجتناب است. پژوهشگران در طول سال های گذشته تلاش های فراوانی برای کمینه سازی میزان سایش انجام داده اند. یکی از پارامترهای مهم, هماهنگی پروفیل و مشخصات چرخ با پروفیل و مشخصات ریل است. در خطوط ریلی کشور سه نوع غالب پروفیل های ریل عبارتند از,U33 R50  وUIC60  که با شیب زیر ریل 1.20 مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله این سه نوع پروفیل ریل با پروفیل چرخS1002  مورد استفاده در ناوگان ریلی ایران تحلیل شده اند. تاثیر گیج ریل, تاثیر شیب ریل, نمودار قابلیت عبور از قوس ها, نمودار ضریب معادل مخروطی و سطح مقطع تماس در حرکت جانبی چرخ و محور بررسی شده است. متاسفانه نتایج تحقیقات نشانگر عدم هماهنگی بین پروفیل چرخ و پروفیل ریل است که تاثیر بسیاری بر روی سایش چرخ و ریل و رفتار ناوگان ریلی دارد. ریل U33 که از خطوط قدیمی است, با چرخ S1002 دارای مشخصه بهتری نسبت به دو خط دیگر بوده, ولی در عین حال دارای حساسیت بالایی نسبت به تغییرات گیج و شیب ریل است. خطوط با ریل UIC60 بدترین شرایط را برای چر خ های S1002 اعمال می کنند و لازم است با توجه به ریل موجود در کشور در تعیین نوع پروفیل ناوگان ریلی اندرکنش پروفیل ها در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملاطفی، حبیب اله، و فیروزآبادی، زهرا. (1390). بررسی نقش پروفیل های ریل ایران در سایش و رفتار چرخ هایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیل های نو. مهندسی حمل و نقل، 2(4 (پیاپی 8))، 363-374. SID. https://sid.ir/paper/223928/fa

    Vancouver: کپی

    ملاطفی حبیب اله، فیروزآبادی زهرا. بررسی نقش پروفیل های ریل ایران در سایش و رفتار چرخ هایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیل های نو. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):363-374. Available from: https://sid.ir/paper/223928/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله ملاطفی، و زهرا فیروزآبادی، “بررسی نقش پروفیل های ریل ایران در سایش و رفتار چرخ هایی با پروفیل S1002 از طریق آنالیز اندرکنش پروفیل های نو،” مهندسی حمل و نقل، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 363–374، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223928/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button