مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 141

چکیده

 واگن هنگام حرکت بر روی ریل, ارتعاشاتی را تجربه می کند که از جمله مهم ترین آنها ارتعاشات عرضی است. ارتعاشات عرضی واگن در سرعتهای بالا موجب بروز نوعی ناپایداری به نام هانتینگ می شوند. در این مقاله, با استفاده از استخراج معادلات حرکت غیرخطی یک واگن مسافری سرعت بالا, ارتعاشات عرضی آن در مسیر مستقیم مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل غیرخطی مدل واگن, هندسه پروفیل چرخ و نیروهای خزشی در تماس چرخ و ریل هستند. در مدلسازی واگن, از تئوری خزش غیرخطی هیوریستیک استفاده شده و پروفیل چرخ نیز به کمک یک تابع غیرخطی چندضابطه ای در معادلات وارد شده است. افزون براین, هر دو نوع تماس تک نقط های و دو نقطه ای چرخ و ریل در مدل سازی واگن در نظر گرفته شد ه اند. 21 درجه آزادی برای واگن در نظر گرفته شده که عبارتند از: جابجایی جانبی و تغییر زاویه یاو برای هر چرخ و محور, جابجایی جانبی, جابجایی عمودی, تغییر زاویه رول و تغییر زاویه یاو برای هر قاب بوژی و جابجایی جانبی, جابجایی عمودی, تغییر زاویه رول, تغییر زاویه پیچ و تغییر زاویه یاو برای بدنه واگن. معادلات حرکت پس از استخراج با استفاده از نرم افزار MATLAB حل شده و با بررسی نتایج, سرعت بحرانی واگن 83 m/s تعیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده کاکلر، جواد، قاجار، رحمت اله، و توکلی، حمید. (1390). مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران. مهندسی حمل و نقل، 3(2 (پیاپی 10))، 125-141. SID. https://sid.ir/paper/223931/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده کاکلر جواد، قاجار رحمت اله، توکلی حمید. مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛3(2 (پیاپی 10)):125-141. Available from: https://sid.ir/paper/223931/fa

    IEEE: کپی

    جواد علی زاده کاکلر، رحمت اله قاجار، و حمید توکلی، “مدل سازی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری سرعت بالا در سامانه ریلی ایران،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 125–141، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button