Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,329
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری الگوریتم های تطبیق نقشه به منظور استخراج اطلاعات ترافیکی از خطوط سیر حاصل از GPS با نرخ نمونه برداری پایین

صفحات

 صفحه شروع 529 | صفحه پایان 544

چکیده

 از میان روش های مختلف جمع آوری اطلاعات ترافیکی, GPS به علت هزینه پایین تر, دسترسی و فراوانی بیشتر, از محبوبیت خاصی برخوردار است. عامل اصلی اطمینان از پارامترهای ترافیکی محاسبه شدهاز خطوط سیر GPS, اطلاع از مکان صحیح خودرو بر روی قطعات جاده است. این عمل کلیدی توسط الگوریتم های تطبیق نقشه صورت می گیرد.درصد بالایی از خطوط سیر GPS تولید شده از GPS تلفن همراه,خودروهای مجهز به GPS,ناوگان حمل و نقل عمومی و شبکه های اجتماعی با نرخ نمونه برداری پایین دو تا شش دقیقه تولید می شوند. بنابراین تعیین یک الگوریتم تطبیق نقشه مناسب برایکاهش خطای داده های مذکور ضروری بنظر می رسد. در این مقاله هدف, معرفی, مقایسه و تحلیل نتایج تطبیق داده های خطوط سیر GPS با دو الگوریتم ST-matching و IVMM برای داده های با نرخ پایین و سپس تهیه نقشه سرعت ترافیکی از داده های تطبیق شده است. از ویژگی های بارز الگوریتم ST-matching در نظرگرفتن همزمان توپولوژی و ویژگی های مکانی ویژگی زمانی است. درروش IVMM نه تنها از اطلاعات مکانی و زمانی بلکه از یک استراتژی رای مبنا به منظور مدل کردن وزن تاثیرات متقابل بین نقاط GPS بهره گرفته می شود. به منظور تست و ارزیابی این دو الگوریتم از داده های ناوگان حمل ونقل عمومی اتوبوس رانی شهر تهران با نرخ نمونه برداری دو دقیقه استفاده شده است.الگوریتم ST-matching برای تطبیق هر نقطه نمونه برداری فقط یک نقطه قبل از آن را در نظر می گیرد و برای نقطه اول نقطه ماقبل وجود ندارد, بنابراین الگوریتم به نقطه شروع وابستگی زیادی دارد. الگوریتم IVMM با مدل سازی تاثیرات متقابل نقاط نمونه برداری نتایج موثرتر و مستحکم تری را ارائه می دهد. تابع وزن فاصله نقش مهمی در الگوریتم IVMM ایفا می کند. با افزایش مقدار پارامتر بتا در ابن تابع دقت تطبیق نقشه نیز افزایش می یابد. دقت به دست آمده از روش ICMM مقدار %88 و روش ST-matching مقدار %73 است. نتایج حاصل از این مقاله نشان می دهدالگوریتم IVVM در مقایسه با ST-matching به طور قابل توجهی بهتر عمل می نماید.هم چنین در مواجهه با گردش های U شکل IVVM نتایج بهتری را ارائه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری، وحید، و عباس پور، رحیم علی. (1396). بکارگیری الگوریتم های تطبیق نقشه به منظور استخراج اطلاعات ترافیکی از خطوط سیر حاصل از GPS با نرخ نمونه برداری پایین. مهندسی حمل و نقل، 8(4 )، 529-544. SID. https://sid.ir/paper/223941/fa

    Vancouver: کپی

    شکری وحید، عباس پور رحیم علی. بکارگیری الگوریتم های تطبیق نقشه به منظور استخراج اطلاعات ترافیکی از خطوط سیر حاصل از GPS با نرخ نمونه برداری پایین. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛8(4 ):529-544. Available from: https://sid.ir/paper/223941/fa

    IEEE: کپی

    وحید شکری، و رحیم علی عباس پور، “بکارگیری الگوریتم های تطبیق نقشه به منظور استخراج اطلاعات ترافیکی از خطوط سیر حاصل از GPS با نرخ نمونه برداری پایین،” مهندسی حمل و نقل، vol. 8، no. 4 ، pp. 529–544، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا