مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شیارافتادگی و حساسیت رطوبتی بتن آسفالتی گرم حاوی الیاف نایلونی

صفحات

 صفحه شروع 567 | صفحه پایان 588

چکیده

 در این تحقیق به منظور بررسی تاثیر الیاف نایلونی بر عملکرد مخلوط های آسفالتی, الیاف با طول ثابت 12 میلیمتر و در مقادیر 0.1, 0.2 و 0.3 درصد (بر اساس وزن مخلوط) به یک نوع بتن آسفالتی افزوده شدند. پس از تعیین قیر بهینه مربوط به ترکیب های مختلف, خصوصیات حجمی مخلوط های حاوی درصدهای مختلف الیاف, بررسی شد. مخلوط های آسفالتی حاوی الیاف, تحت آزمایش های استقامت و روانی مارشال و کشش غیر مستقیم قرار گرفتند. همچنین, آزمایش خزش دینامیکی با استفاده از دستگاه UTM-10, در سطوح تنش مختلف (200kPa و 400kPa) و دماهای مختلف (40oC, 50oC و 60oC), به منظور ارزیابی تغییر شکل ماندگار (شیار افتادگی) مخلوط های حاوی درصدهای مختلف الیاف نایلونی, به کار گرفته شد. پارامترهای تغییر شکل ماندگار, همچون منحنی خزش دینامیکی, عدد روانی و شیب کرنش خزشی (CSS), برای تحلیل نتایج استفاده شدند. در نهایت رفتار خزشی نمونه ها, با مدل خزش سه مرحله ای ژو مدلسازی شدند. همچنین در این تحقیق, به منظور ارزیابی حساسیت رطوبتی مخلوط ها, از نسبت مقاومت کششی (TSR) و نسبت مقاومت مارشال (MSR) استفاده گردید. بر اساس نتایج, استفاده از 0.1 درصد الیاف نایلونی, موجب بهبود مشخصات مکانیکی مخلوط ها, از جمله استقامت و نسبت مارشال می شود. همچنین, حساسیت رطوبتی مخلوط های آسفالتی با افزایش مقدار الیاف, تا 0.1 درصد ابتدا کاهش یافته, سپس با افزایش مقدار الیاف در مخلوط, افزایش می یابد. نتایج حاصل از آزمایش خزش دینامیکی و مدل ژو, نشان دادند که, افزودن 0.1 درصد الیاف نایلونی, طول ناحیه اول منحنی خزش و عدد روانی مخلوط ها را افزایش داده و شیب کرنش خزشی (CSS) را کاهش می دهد, این نشان دهنده افزایش مقاومت مخلوط های حاوی مقدار بهینه الیاف, در برابر تغییر شکل دایمی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرخانی، حسن، و افروزی، سیامک. (1396). ارزیابی شیارافتادگی و حساسیت رطوبتی بتن آسفالتی گرم حاوی الیاف نایلونی. مهندسی حمل و نقل، 8(4 )، 567-588. SID. https://sid.ir/paper/223943/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرخانی حسن، افروزی سیامک. ارزیابی شیارافتادگی و حساسیت رطوبتی بتن آسفالتی گرم حاوی الیاف نایلونی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛8(4 ):567-588. Available from: https://sid.ir/paper/223943/fa

    IEEE: کپی

    حسن طاهرخانی، و سیامک افروزی، “ارزیابی شیارافتادگی و حساسیت رطوبتی بتن آسفالتی گرم حاوی الیاف نایلونی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 8، no. 4 ، pp. 567–588، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button