مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مدل بلز در پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی در شرایط دمای گرم

صفحات

 صفحه شروع 653 | صفحه پایان 669

چکیده

 در ارزیابی سازه ای روسازی آسفالتی با استفاده از دستگاه FWD, دمای عمق لایه آسفالتی هنگام آزمای‍‍‍ش اندازه گی‍‍‍ری می شود تا تحلیل داده های افت و خیز, با استفاده از ضرایب اصلاحی در دمای مرجع انجام شود. علاوه بر اندازه گیری مستقیم دما در هنگام آزمایش رو شهایی نیز برای پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی توسعه یافته اند که متداول ترین آنها گراف آشتو و مدل بلز میباشند. در این تحقیق, ارزیابی مدل بلز در پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی در شرایط دمای گرم به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته شد. به این منظور 10 قطعه روسازی در محورهای دو استان کرمان و خوزستان انتخاب شده و دما در نیمه و یک سوم عمق لایه آسفالتی و داد ههای مورد نیاز برای ارزیابی مدل بلز برداشت گردید. به منظور بررسی جامع مدل بلز, ضخام تهای متفاوت از لایه آسفالتی روساز یهای قدیمی و تازه ساخت و اندازه گیری دمای عمق در ساعات مختلف روز مد نظر قرار گرفت. تحلیل برازش خطی نتایج مدل بلز در مقابل دمای عمق اندازه گیری شده با ضریب تعیین 0.85 نشان داد که مدل بلز برای افزایش دقت نیاز به کالیبراسیون دارد. پس از انجام بررس یهای بیشتر مشخص گردید که دلیل اصلی کاهش ضریب تع یین در قطعات انتخابی وجود روسازیهای آسفالتی تازه ساخت بوده زیرا ضریب تع یین دمای عمق حاصل از مدل بلز و دمای عمق اندازه گیری شده در روسازیهای قدیمی 0.96 می باشد. بنابراین با استفاده از داده های اخذ شده از روسازی های تازه ساخت مدل بلز برای این نوع روسازیها کالیبره و مدل اصلاح شده آن ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاووسی، امیر، عباس قربانی، مجتبی، مقدس نژاد، فریدون، و شورمیج، ابراهیم. (1394). ارزیابی مدل بلز در پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی در شرایط دمای گرم. مهندسی حمل و نقل، 6(4)، 653-669. SID. https://sid.ir/paper/223947/fa

    Vancouver: کپی

    کاووسی امیر، عباس قربانی مجتبی، مقدس نژاد فریدون، شورمیج ابراهیم. ارزیابی مدل بلز در پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی در شرایط دمای گرم. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛6(4):653-669. Available from: https://sid.ir/paper/223947/fa

    IEEE: کپی

    امیر کاووسی، مجتبی عباس قربانی، فریدون مقدس نژاد، و ابراهیم شورمیج، “ارزیابی مدل بلز در پی شبینی دمای عمق لایه آسفالتی در شرایط دمای گرم،” مهندسی حمل و نقل، vol. 6، no. 4، pp. 653–669، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button