مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر عادت به رانندگی بر تغییر وسیله در پاسخ به سیاستهای مدیریتی حمل و نقل

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 170

چکیده

 یکی از دلایل عدم توفیق در ایجاد تمایل به تغییر وسیله در رانندگان, تبدیل شدن رانندگی به عادتی برای آنهاست. اهمیت این مسأله وقتی روشن می شود که اعمال سیاست های مدیریت تقاضای حمل ونقل با هدف کاهش استفاده از خودروی شخصی مد نظر باشد. این مطالعه با در نظر گرفتن دو گروه از رانندگان؛ دسته ای که هر روز برای رسیدن به محل کار خود رانندگی می کنند و دسته ای که بعضی از روزهای هفته با وسیله نقلیه شخصی به محل کار خود می روند و بقیه روزهای هفته از سایر وسایل استفاده می کنند؛ و با استفاده از مدل لوجیت دوگانه, نشان می دهد که در شرایط مواجهه با سیاست های مدیریت تقاضا واکنش افرادی که عادت به استفاده هرروزه از سواری شخصی دارند در مقایسه با کسانی که گاهی از وسایلی غیر از سواری شخصی استفاده می کنند متفاوت است. همچنین این مطالعه بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهاد می-کند که برای ایجاد تغییر در وسیله سفر انتخابی این دو گروه, از سیاست های مختلف مدیریت تقاضا, متناسب با تفاوت های آنها, استفاده شود. بر اساس نتایج این مطالعه کسانی که عادت به رانندگی دارند از سیاست های بهبود حمل و نقل همگانی تأثیر نمی پذیرند و تنها سیاست های بازدارنده استفاده از خودروی شخصی در تغییر وسیله آنها عاملی معنادار شناخته می شود. در حالی که در مورد کسانی که عادت به استفاده هرروزه از خودروی شخصی ندارند هر دو گروه سیاستی معنادار هستند. پژوهش حاضر بر اساس نتایج ادبیات تحقیق که به اهمیت اثر شکسته شدن عادت رانندگی بر انتخاب سایر وسایل اشاره کرده است, پیشنهاد می کند که با حذف سیاست اعطای سالانه مجوز طرح ترافیک امکان شکست عادت افرادی که هر روزه رانندگی می کنند فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهنگیان، ریحانه سادات. (1397). بررسی اثر عادت به رانندگی بر تغییر وسیله در پاسخ به سیاستهای مدیریتی حمل و نقل. مهندسی حمل و نقل، 10(1 (پیاپی 38) )، 151-170. SID. https://sid.ir/paper/223970/fa

    Vancouver: کپی

    شاهنگیان ریحانه سادات. بررسی اثر عادت به رانندگی بر تغییر وسیله در پاسخ به سیاستهای مدیریتی حمل و نقل. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(1 (پیاپی 38) ):151-170. Available from: https://sid.ir/paper/223970/fa

    IEEE: کپی

    ریحانه سادات شاهنگیان، “بررسی اثر عادت به رانندگی بر تغییر وسیله در پاسخ به سیاستهای مدیریتی حمل و نقل،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 1 (پیاپی 38) ، pp. 151–170، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button