مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی الگوی زنجیره سفر شهری (نمونه موردی: تورهای سه سفره شهروندان قزوینی)

صفحات

 صفحه شروع 653 | صفحه پایان 663

چکیده

 تصمیم در مورد سیاست های مدیریتی مانند طرح ممنوعیت تردد خودروها به محدوده یا در روز خاص, اخذ هزینه پارک و ایجاد امکان ساعات کاری متغیر نیازمند مطالعات رفتاری و حساس به این نوع سیاست هاست که رویکرد فعالیت- مبنا با در نظر گرفتن زمان و مکان فعالیت های افراد و چگونگی برنامه ریزی آن تلاش دارد ابزاری مناسب در این راستا را ایجاد نماید. برنامه ریزی زنجیره سفر به گونه ای که افراد (به خصوص در کلانشهرها) سفرهای خود را به دنبال هم و بدون نیاز به بازگشت به خانه انجام دهند, تلاشی برای صرفه جویی در وقت و هزینه است که این مقاله به مدل سازی ریاضی تصمیم مربوطه می پردازد. مدل سازی انتخاب الگوی زنجیره سفر و تفسیر متغیرهای مربوطه هدف اصلی مقاله جاری است که جهت پیاده سازی تجربی و کمی مدل مربوطه از داده های حاصل از پرسشگری نمونه ای از ساکنین شهر قزوین (شامل مشخصات فردی و خانوادگی), ویژگی های شبکه ی حمل و نقل و ویژگی های محل های مستعد برای انجام فعالیت استفاده می شود. انتخاب الگوی زنجیره سفر افراد به تفکیک هدف سفر و با استفاده از مدل لوجیت چندگانه صورت می گیرد و عوامل موثر بر انتخاب انواع مختلف الگوی زنجیره سفر در تور سه سفره مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد که متوسط زمان سفر, سن مسافر, جنسیت, در اختیارداشتن خودرو, پیاده رفتن, نرخ تجاری محل زندگی فرد, شغل و سرانه مالکیت خودرو در ناحیه مبدا از عوامل موثر بر انتخاب انواع مختلف الگوی زنجیره سفر است. چنین مدل و تحلیل هایی می تواند مدیران و سیاست گذاران حمل ونقل شهری را در تصمیم سیاست های مدیریتی مختلف جهت بهبود وضعیت ترافیکی با فراهم سازی اطلاعات مفید و لازم یاری نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ممدوحی، امیررضا، و روشنایی سیده، معصومه. (1395). مدلسازی الگوی زنجیره سفر شهری (نمونه موردی: تورهای سه سفره شهروندان قزوینی). مهندسی حمل و نقل، 7(4)، 653-663. SID. https://sid.ir/paper/223987/fa

    Vancouver: کپی

    ممدوحی امیررضا، روشنایی سیده معصومه. مدلسازی الگوی زنجیره سفر شهری (نمونه موردی: تورهای سه سفره شهروندان قزوینی). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1395؛7(4):653-663. Available from: https://sid.ir/paper/223987/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا ممدوحی، و معصومه روشنایی سیده، “مدلسازی الگوی زنجیره سفر شهری (نمونه موردی: تورهای سه سفره شهروندان قزوینی)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 4، pp. 653–663، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button