Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه اثر آمیخته SBR\PS و SBS بر خستگی مخلوطهای آسفالتی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 119

چکیده

 افزایش کیفیت روسازی جاده ها و ارتقاء ایمنی و راحتی رانندگان, ارزیابی عملکرد آسفالت برای کنترل خرابی ها را امری اجتناب ناپذیر ساخته است. امروزه افزایش تردد مکرر بارهای سنگین منجر به خستگی زودرس روسازی های آسفالتی شده و در پی آن هزینه تعمیر و نگهداری جاده ها را افزایش می دهد. یکی از راهکارهای افزایش کیفیت و کاهش خرابی روسازی های آسفالتی, ارتقاء کیفی اجزاء تشکیل دهنده آن ازجمله قیر و مصالح سنگی است. اگرچه قیر درصد کمی از مخلوط های آسفالتی را تشکیل می دهد, اما با اصلاح خواص همین ماده اندک می توان عملکرد مخلوط های آسفالتی را بهبود بخشید. استایرن بوتادین استایرن یکی از پرکاربردترین پلیمرهای بهبوددهنده خواص قیر است که به دلایلی همچون عدم پایداری مناسب در قیر و قیمت بالای آن, توجه محققین را به سمت استفاده از مواد جایگزین با همان خواص عملکردی سوق داده است. در این پژوهش به منظور یافتن جایگزین مناسب برای این پلیمر, آمیخته ای از ترکیب دو پلیمر ارزان قیمت استایرن بوتادین رابر و پلی استایرن به میزان 35 تا 65 درصد از هرکدام مورداستفاده قرار می گیرد. در این راستا آمیخته و استایرن بوتادین استایرن در درصدهای 3 تا 5 درصد به همراه 2 درصد نانو رس جهت افزایش پایداری پلیمرها در قیر به نمونه های آسفالتی افزوده شده و عملکرد خستگی آن ها با آزمایش های تیر خمشی چهار نقطه و کشش غیرمستقیم مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که آمیخته ها علاوه بر ایجاد پایداری بهتر در قیر, موجب بهبود عملکرد خستگی آسفالت می شوند و این ترکیب ها می توانند جایگزین مناسبی برای پلیمر گران قیمت و ناپایدار SBS باشند, به طوری که حتی در برخی از نمونه های حاوی بیش از 50 درصد SBR, عملکرد بهتری نسبت به مخلوط های حاوی SBS مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چاوشیان نائینی، سیدفرهاد، و عامری، محمود. (1396). بررسی و مقایسه اثر آمیخته SBR\PS و SBS بر خستگی مخلوطهای آسفالتی. مهندسی حمل و نقل، 9(ویژه نامه )، 105-119. SID. https://sid.ir/paper/223992/fa

    Vancouver: کپی

    چاوشیان نائینی سیدفرهاد، عامری محمود. بررسی و مقایسه اثر آمیخته SBR\PS و SBS بر خستگی مخلوطهای آسفالتی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛9(ویژه نامه ):105-119. Available from: https://sid.ir/paper/223992/fa

    IEEE: کپی

    سیدفرهاد چاوشیان نائینی، و محمود عامری، “بررسی و مقایسه اثر آمیخته SBR\PS و SBS بر خستگی مخلوطهای آسفالتی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 9، no. ویژه نامه ، pp. 105–119، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا