Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

803
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رفتار خستگی مخلوط آسفالت گرم حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی به روش خمش چهار نقطه ای

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 158

چکیده

 در تحقیق حاضر تاثیر استفاده از الیاف پلی اتیلن بازیافتی بر رفتار خستگی مخلوط آسفالتی گرم مورد بررسی قرار گرفت. مقدار الیاف برابر با 0.5, 1.0, 1.5 و 2.0 درصد وزن قیر و طول آنها یک و دو سانتیمتر انتخاب شد. همچنین تاثیرات خرده پلاستیک بازیافتی با اندازه 1.18-0.425 میلیمتر که در دو مقدار 1.0 و 2.0 درصد وزن قیر اضافه گردید, با الیاف مورد مقایسه قرار گرفت. آزمایش خستگی به روش خمش چهارنقطه ایدر دمای 20 درجه سانتیگراد در سه سطح کرنش 300, 500 و 700 میکروکرنش انجام گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده, سختی خمشی نمونه های حاوی هر دو افزودنی نسبت به نمونه شاهد کاهش یافت. همچنین این روند کاهشی با افزایش مقدار افزودنی ها ادامه داشت. عمر خستگی نمونه های حاوی الیاف برای تمام مقادیر, بیشتر از نمونه شاهد بود. در کرنش 300 میکروکرنش, بیشترین افزایش عمر خستگی برای الیاف یک و دو سانتیمتری به ترتیب 1.49 و 1.77 برابر نمونه شاهد بود. همچنین در کرنش 700 میکروکرنش, این افزایش به ترتیب 1.38 و 1.63 برابر نمونه شاهد بوده است. تاثیرات خرده پلاستیک بازیافتی تا حد زیادی مشابه با الیاف بوده است. بیشترین مقدار افزایش عمر خستگی برای نمونه های حاوی خرده پلاستیک برای 1.0 و 2.0 درصداز این افزودنی به ترتیب 1.48 و 1.63 برابر نمونه شاهد بود. با توجه به تحلیل های انجام شده, استفاده از 1.0 درصد وزن قیر الیاف دو سانتیمتری و 2.0 درصد وزن قیر خرده پلاستیک جهت تقویت رفتار خستگی مخلوط آسفالتی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، زهره، و مدرس، امیر. (1396). ارزیابی رفتار خستگی مخلوط آسفالت گرم حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی به روش خمش چهار نقطه ای. مهندسی حمل و نقل، 9(ویژه نامه )، 143-158. SID. https://sid.ir/paper/223995/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان زهره، مدرس امیر. ارزیابی رفتار خستگی مخلوط آسفالت گرم حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی به روش خمش چهار نقطه ای. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛9(ویژه نامه ):143-158. Available from: https://sid.ir/paper/223995/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهقان، و امیر مدرس، “ارزیابی رفتار خستگی مخلوط آسفالت گرم حاوی الیاف پلی اتیلن بازیافتی به روش خمش چهار نقطه ای،” مهندسی حمل و نقل، vol. 9، no. ویژه نامه ، pp. 143–158، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا