Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی تعقیب خودرو با استفاده از روش رگرسیون اسپیلاین تطبیقی چندگانه در حوزه بزرگراهی

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 290

چکیده

 اخیرا استفاده از ابزار شبیه سازی جریان ترافیک به عنوان یکیاز روش های کارآمد مدیریت ترافیک, کنترل ترافیک, تصمیم گیری و انتخاب راهبرد بهینه, روز به روز در حال افزایش می باشد. این در حالی است که تمامی مدل های شبیه سازی ترافیکی میکروسکوپی1 نیازمند یک مدل تعقیب خودرو مناسب اند تا بتوانند شرایط واقعی را به بهترین صورت ممکن نمایش دهند. تاکنون مدل های تعقیب خودرو بسیار زیادی مطرح شده اند. تمامی مدلهای سنتی که تاکنون ارائه شده اند به علت ماهیت چند تخصصی2 در حوزه مطالعه دارای پارامترهای بسیار زیادی هستند, به گونه ای که کالیبره نمودن این پارامترها بسیار دشوار است و هرگونه تغییر در این پارامترها حتی اگر بسیار کم باشد, در خروجی مدل اختلالات شدیدی ایجاد می کند. در این تحقیق, برای اولین بار, با استفاده ازروش رگرسیون اسپیلاین تطبیقی چندگانه 3 یک مدل تعقیب خودرو با خطای میانگین مربعات4 به مقدار 0.004 و ضریب همبستگی5 (بین داده های مدلسازی شده و داده های واقعی) به مقدار 0.98 ارائه شده است. از ویژگی های مدل پیشنهادی, توانایی تعیین بهترین تابع برازش داده های آموزشی با حجم بسیار بالا و بدون نیاز به عملیات کالیبراسیون است. خروجی این مدل, تغییرات شتاب خودروی پیرو است. برای ارزیابی عملکرد مدل پیشنهادی, خروجی آن با خروجی مدل های سنتی مطرح شامل مدل های Helly, GHR و Gipps مقایسه شد که نتایج حاصل از شبیه سازی میکروسکوپی صورت گرفته نشان نشانگر دقت مطلوب مدل پیشنهاد شده در این تحقیق, نسبت به این مدل ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعرب مقدم، محسن، و پهلوانی، پرهام. (1395). مدلسازی تعقیب خودرو با استفاده از روش رگرسیون اسپیلاین تطبیقی چندگانه در حوزه بزرگراهی. مهندسی حمل و نقل، 8(2)، 273-290. SID. https://sid.ir/paper/224010/fa

    Vancouver: کپی

    پورعرب مقدم محسن، پهلوانی پرهام. مدلسازی تعقیب خودرو با استفاده از روش رگرسیون اسپیلاین تطبیقی چندگانه در حوزه بزرگراهی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1395؛8(2):273-290. Available from: https://sid.ir/paper/224010/fa

    IEEE: کپی

    محسن پورعرب مقدم، و پرهام پهلوانی، “مدلسازی تعقیب خودرو با استفاده از روش رگرسیون اسپیلاین تطبیقی چندگانه در حوزه بزرگراهی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 8، no. 2، pp. 273–290، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا