مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 276

چکیده

 در طی سال های گذشته, تحقیقات زیادی به جهت کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از مدل های متفاوت مساله مسیریابی وسیله نقلیه صورت گرفت. افزایش هزینه های توزیع کالا و تبعات ناشی از افزایش میزان آلایندگی ناشی از وسائل نقلیه, باعث شد استفاده از مدلهای مسیریابی وسائل نقلیه سبز, رواج بیشتری پیدا کند. . یکی از راهکارهای کاهش آلودگی, استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. این وسایل دارای آلایندگی ناچیز هستند و نقش بسزایی در کاهش میزان گازهای آلاینده دارند. محدودیت اصلی در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی حجم پایین انرژی باتری, زمان شارژ مجدد طولانی و محدود بودن جایگاه های سوختگیری آنها است. بنابراین باید محدودیت ایستگاه های شارژ این خودروها نیز در مسیریابی آنها در نظر گرفته شود. از طرف دیگر, با توجه به محدود بودن میزان انرژی وسائل نقلیه الکتریکی, میزان مصرف سوخت این ناوگان به شدت وابسته به میزان بار آنها بوده و درنظر گرفتن میزان بار آنها در برنامه ریزی های انجام گرفته ضروری می باشد. در این تحقیق تلاش می شود تا با در نظر گرفتن میزان بار جا بجا شده بین گره های تقاضا که تاثیر مستقیمی بر روی مصرف انرژی الکتریکی این وسایل دارد و در نظرگرفتن محدود بودن ایستگاه های شارژ خودرو, به ارائه مدلی بپردازیم که هزینه های سوخت مصرف شده را تا حد امکان کاهش دهد. . برای حل این مسئله, دو الگوریتم مختلف, شامل یک الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای و الگوریتم فراابتکاری شبیه سازی تبرید ارائه شده است. نتایج محاسباتی نشان می دهد که الگوریتم ابتکاری دو مرحله ای می تواند جواب های با کیفیت مناسبی را در زمان محدودی ارائه داده و قابلیت فراوانی به منظور استفاده در حل مسائل واقعی در ابعاد بزرگ دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اورازانی، سیدمحمدحسین، و اعتباری، فرهاد. (1398). مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار. مهندسی حمل و نقل، 11(1 (پیاپی 42) )، 255-276. SID. https://sid.ir/paper/224068/fa

    Vancouver: کپی

    اورازانی سیدمحمدحسین، اعتباری فرهاد. مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1398؛11(1 (پیاپی 42) ):255-276. Available from: https://sid.ir/paper/224068/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدحسین اورازانی، و فرهاد اعتباری، “مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با در نظر گرفتن وابسته بودن میزان مصرف سوخت به میزان بار،” مهندسی حمل و نقل، vol. 11، no. 1 (پیاپی 42) ، pp. 255–276، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button