مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

358
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف: شناسایی نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی در ایران.روش شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی و با روش های مرور منابع و پیمایش انجام شد. جامعه پژوهش شامل طیف متنوعی از ذی نفعان آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ازجمله اعضای هیات علمی, دانشجویان و دانش آموختگان دوره دکتری و پژوهشگران حوزه آموزش رشته بود. تحلیل نهایی روی 235 پرسشنامه بازگشتی انجام شد.یافته ها: نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی در دو گروه نیروهای پیشران درونی (11 مورد) و بیرونی (5 مورد) قرار گرفتند. از میان نیروهای پیشران درونی تاثیرگذار, تخصص گرایی در برنامه ریزی درسی با میانگین 4.48 و ضریب اهمیت 89.62% در جایگاه نخست بود. از میان نیروهای پیشران تاثیرگذار بیرونی, سیاست گذاری و مدیریت نظام آموزش عالی کشور با میانگین 29.36 و ضریب اهمیت 73.39% به عنوان مهم ترین نیرو شناسایی شد.نتیجه گیری: سیاست گذاران و برنامه ریزان آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی باید به تمامی نیروهای پیشران درونی و بیرونی تاثیرگذار بر آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی توجه داشته باشند و از این طریق پویایی و حیات آن را تضمین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرایی، احسان، حیدری، غلامرضا، و کوکبی، مرتضی. (1397). شناسایی نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، 29(1 (پیاپی 113) )، 135-148. SID. https://sid.ir/paper/224252/fa

    Vancouver: کپی

    گرایی احسان، حیدری غلامرضا، کوکبی مرتضی. شناسایی نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)[Internet]. 1397؛29(1 (پیاپی 113) ):135-148. Available from: https://sid.ir/paper/224252/fa

    IEEE: کپی

    احسان گرایی، غلامرضا حیدری، و مرتضی کوکبی، “شناسایی نیروهای پیشران تاثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران،” مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، vol. 29، no. 1 (پیاپی 113) ، pp. 135–148، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button