مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

460
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تجربه، جنسیت، و سطح پیچیدگی وظیفه بر گم گشتگی دانشجویان در جستجوی مروری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف: شناخت تأثیر تجربه, جنسیت, و سطح پیچیدگی وظیفه بر گم گشتگی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز در جستجوی مروری. روش شناسی: پژوهش حاضر کاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها, توصیفی و از نوع مقایسه ای است. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه پژوهشگرساخته و نرم افزار کامتاسیا به منظور ثبت تراکنش های کاربران با وب است. با مشاهده چندین باره فایل های تصویری, داده های لازم استخراج شد. 100 دانشجوی تحصیلات تکمیلی داوطلب نمونه پژوهش بودند که دو وظیفه ساده و پیچیده را در ویکی پدیا از طریق جستجوی مروری انجام دادند. یافته ها: سطح پیچیدگی وظیفه به تنهایی بر گم گشتگی کاربران تأثیر معناداری نداشت؛ اما در تعامل میان سطح پیچیدگی وظیفه با جنسیت, تفاوت ها معنادار بود؛ بدین صورت که در هر دو وظیفه ساده و پیچیده, کاربران زن گم گشتگی بیشتری را نسبت به مردان تجربه کردند. همچنین کاربران مرد با دشوارشدن وظیفه در دو سطح ساده و پیچیده, بیشتر دچار گم گشتگی شدند. علاوه بر این, آزمون تعامل وظیفه و تجربه بر سطح گم گشتگی نشان داد اثر تعاملی سطح پیچیدگی وظایف با تجربه آنها معنادار نبود. درنهایت, آزمون تعامل وظیفه با دو متغیر جنسیت و تجربه نشان داد اثرتعاملی سطح پیچیدگی وظایف با جنسیت و تجربه کاربران معنادار نیست. نتیجه گیری: با توجه به شناخت اندک از تأثیر سطح پیچیدگی وظایف, جنسیت, و تجربه بر گم گشتگی در هنگام مرور وب, نتایج پژوهش حاضر می تواند به درک بهتر این مسئله و درنتیجه, نیاز به توجه آنها در فرایند مدل سازی و آموزش کاربران کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خشت زر، کلثوم، و میرزابیگی، مهدیه. (1397). اثر تجربه, جنسیت, و سطح پیچیدگی وظیفه بر گم گشتگی دانشجویان در جستجوی مروری. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، 29(4 (پیاپی 116) )، 63-76. SID. https://sid.ir/paper/224308/fa

    Vancouver: کپی

    خشت زر کلثوم، میرزابیگی مهدیه. اثر تجربه, جنسیت, و سطح پیچیدگی وظیفه بر گم گشتگی دانشجویان در جستجوی مروری. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)[Internet]. 1397؛29(4 (پیاپی 116) ):63-76. Available from: https://sid.ir/paper/224308/fa

    IEEE: کپی

    کلثوم خشت زر، و مهدیه میرزابیگی، “اثر تجربه, جنسیت, و سطح پیچیدگی وظیفه بر گم گشتگی دانشجویان در جستجوی مروری،” مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، vol. 29، no. 4 (پیاپی 116) ، pp. 63–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا