مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط تولیدی در فرآیند بازاریابی محصولات کشاورزی ایران (مطالعه موردی صنایع دام و طیور)

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین نوع رابطه بین نهاده ها در تولید محصولات نهایی در زنجیره بازاریابی محصولات کشاورزی است. اهمیت گوشت گاو, گوسفند و مرغ در تامین پروتیین موردنیاز افراد جامعه و تاثیر آن ها در ارزش افزوده بخش کشاورزی, همچنین سهم بالای هزینه های فرآوری در قیمت تمام شده این محصولات, سبب شد تا برای این پژوهش برگزیده شوند. در این تحقیق, با استفاده از الگوهای اقتصاد سنجی, ضمن برآورد الگوی تقاضای خرده فروشی گوشت گاو, گوسفند و مرغ, کشش جانشینی نهاده های سر مزرعه و خدمات بازاریابی در تولید محصول نهایی خرده فروشی و معنی داری آن برای دوره 1383-1376, مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است. یافته های تحقیق, امکان جانشینی نهاده های سر مزرعه و خدمات بازاریابی (نهاده فرآوری) در تولید کالای نهایی خرده فروشی در محصول گوشت گاو را تایید و در مورد محصولات گوشت گوسفند و مرغ, امکان رابطه مکملی را رد کرده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، سیدصفدر، نیکوکار، افسانه، شهبازی، حبیب، و قربانی، محمد. (1386). بررسی روابط تولیدی در فرآیند بازاریابی محصولات کشاورزی ایران (مطالعه موردی صنایع دام و طیور). علوم و صنایع کشاورزی، 21(2 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی))، 99-110. SID. https://sid.ir/paper/22498/fa

Vancouver: کپی

حسینی سیدصفدر، نیکوکار افسانه، شهبازی حبیب، قربانی محمد. بررسی روابط تولیدی در فرآیند بازاریابی محصولات کشاورزی ایران (مطالعه موردی صنایع دام و طیور). علوم و صنایع کشاورزی[Internet]. 1386؛21(2 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)):99-110. Available from: https://sid.ir/paper/22498/fa

IEEE: کپی

سیدصفدر حسینی، افسانه نیکوکار، حبیب شهبازی، و محمد قربانی، “بررسی روابط تولیدی در فرآیند بازاریابی محصولات کشاورزی ایران (مطالعه موردی صنایع دام و طیور)،” علوم و صنایع کشاورزی، vol. 21، no. 2 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)، pp. 99–110، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/22498/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button