مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

QFD (کاربرد عملکرد کیفیت)، ابزاری در بهبود مدیریت و ارائه خدمات در شبکه های آبیاری و زهکشی (مطالعه موردی: شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین)

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 یکی از مسائل بسیار مهم در طراحی و بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی رعایت نکردن مشتری مداری است که مشکلات بسیاری را در پی دارد؛ از جمله نارضایتی کشاورزان از مدیریت و درنتیجه عدم بهره وری این تاسیسات. الگوبرداری از روش های افزایش بهره وری مدیریت می تواند رویکرد مدیریتی موثری باشد. در میان روش های نوین مدیریتی,QFD  (کاربرد عملکرد کیفیت) ابزاری مهم برای ترجمه خواسته یا صدای مشتری به تولید خدمات است, که با به کارگیری عوامل کیفیت سازمان را به سمت آنچه برای مشتری مهم است, هدایت می کند. در این مقاله, با استفاده از داده های وضع موجود و تجارب قبلی در شبکه آبیاری دشت قزوین و به کارگیری روش مدیریتی QFD و تشکیل خانه کیفیت (HOQ), برای نخستین بار وضعیت مدیریت شرکت بهره بردار در یک شبکه آبیاری ارزیابی و راهکارهای مدیریتی, برای ارتقای کیفیت خدمات, اولویت بندی شد. نتایج نشان داد کاربرد QFD در مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی, همچون دیگر مسائل مدیریتی, در بهبود کیفیت و ارائه خدمات مفید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف نژاد، اعظم، پرورش ریزی، عاطفه، و پورزند، احمد. (1392). QFD (کاربرد عملکرد کیفیت), ابزاری در بهبود مدیریت و ارائه خدمات در شبکه های آبیاری و زهکشی (مطالعه موردی: شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین). تحقیقات آب و خاک ایران (علوم کشاورزی ایران)، 44(1)، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/225853/fa

    Vancouver: کپی

    شریف نژاد اعظم، پرورش ریزی عاطفه، پورزند احمد. QFD (کاربرد عملکرد کیفیت), ابزاری در بهبود مدیریت و ارائه خدمات در شبکه های آبیاری و زهکشی (مطالعه موردی: شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین). تحقیقات آب و خاک ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1392؛44(1):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/225853/fa

    IEEE: کپی

    اعظم شریف نژاد، عاطفه پرورش ریزی، و احمد پورزند، “QFD (کاربرد عملکرد کیفیت), ابزاری در بهبود مدیریت و ارائه خدمات در شبکه های آبیاری و زهکشی (مطالعه موردی: شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین)،” تحقیقات آب و خاک ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 44، no. 1، pp. 45–56، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/225853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button