مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه های شارژ سریع خودرو الکتریکی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 24

چکیده

 برنامه ریزی و احداث ایستگاه های شارژ از جنبه های مهم گسترش توسعه خودروهای الکتریکی به شمار می روند. باتوجه به تاثیر متقابل شبکه قدرت و صنایع حمل ونقل, طراحی ایستگاه های شارژ سریع, مستلزم درنظر گرفتن روش مند مسائل مرتبط با آن, از جمله ویژگی های شبکه ترافیک, تقاضای شارژ و محدودیت های شبکه الکتریکی می باشد. هدف از مقاله حاضر, تعیین مکان و ظرفیت بهینه ایستگاه های شارژ سریع در شبکه توزیع با درنظر گرفتن عدم قطعیت ها می باشد. در ابتدا, به منظور تعیین تقاضای شارژ خودروها, مدل تصادفی مبتنی بر نظریه صف و مدل تخصیص ترافیک بر مبنای تعادل کاربر توسعه داده شده است. سپس, هزینه سالانه تجهیزات و تلفات انرژی در چارچوب برنامه ریزی با قیدهای تصادفی کمینه شده است. جنبه های احتمالاتی مسئله با استفاده از روش برآورد نقطه ای به همراه سری گرام-شارلیه حل شده است. علاوه بر این, مدل های غلبه احتمالاتی به منظور تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان معرفی شده است. جهت نشان دادن کارایی رویکرد پیشنهادی, نتایج برنامه ریزی بر روی هر دو شبکه توزیع و ترافیک نشان داده شده است. نتایج حاصل, نشان دهنده آن است که, برآورد نادرست عدم قطعیت ها در روش قطعی ممکن است به یک راه حل ناشدنی با نقض محدودیت های سیستم منجر گردد. بعلاوه, روش های غلبه احتمالاتی با درنظر گرفتن تاثیر عدم قطعیت ها بر شاخص های تصمیم گیری و ارائه مجموعه طرح های نامغلوب از نظر ریسک و هزینه, سرمایه گذار را در امر تصمیم گیری یاری می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاپور، راضیه، و سپاسیان، محمدصادق. (1396). ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه های شارژ سریع خودرو الکتریکی. کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران، 6(2 (پیاپی 12) )، 11-24. SID. https://sid.ir/paper/226149/fa

    Vancouver: کپی

    آقاپور راضیه، سپاسیان محمدصادق. ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه های شارژ سریع خودرو الکتریکی. کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران[Internet]. 1396؛6(2 (پیاپی 12) ):11-24. Available from: https://sid.ir/paper/226149/fa

    IEEE: کپی

    راضیه آقاپور، و محمدصادق سپاسیان، “ارائه یک مدل احتمالاتی برای جایابی بهینه ایستگاه های شارژ سریع خودرو الکتریکی،” کیفیت و بهره وری در صنعت برق ایران، vol. 6، no. 2 (پیاپی 12) ، pp. 11–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button