مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اینکه آموزش بالینی نیمی از زمان برنامه آموزشی دانشجویان پرستاری را شکل می دهد, بخش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آموزش پرستاری می باشد. یکی از نکات بسیار مهم در آموزش بالینی ارتقاء کیفیت آن است که مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. در این راستا این پژوهش با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهراردبیل انجام شده است.روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی- مقطعی می باشد که در آن پرسشنامه ای در 5 حیطه اهداف و برنامه آموزشی, عملکرد مربی, تعامل دانشجو با پرسنل و بیمار, امکانات و تجهیزات محیط بالینی و سیستم ارزشیابی توسط 90 نفر از دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در دوره روزانه و شبانه دانشگاه تکمیل گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: از دیدگاه واحدهای پژوهش, وضعیت آموزش بالینی در حیطه های عملکرد مربیان, اهداف و برنامه های آموزشی در حد خوب و در حیطه های امکانات محیط بالینی, تعامل دانشجو با پرسنل و سیستم ارزشیابی در حد متوسط بود. همچنین تجزیه تحلیل داده ها نشان داد بین دوره تحصیلی, بومی یا غیر بومی بودن, ترم تحصیلی ,اقامت داشتن یا نداشتن در خوابگاه با وضعیت آموزش بالینی ارتباط معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: نظربه اینکه کیفیت محیط آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری به شدت موثر می باشد لازم است در خصوص ارتقاء امکانات و تجهیزات محیط بالینی, آموزشی تر نمودن محیط های بالینی, توجیه پرسنل بخشها و طراحی سیستم ارزشیابی مناسب تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابوطالبی، قاسم، وثوقی، نازیلا، سجادی، اعظم، محمدنژاد، اسماعیل، و اکبری، محمد. (1389). ارزیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1388. سلامت و بهداشت اردبیل، 1(1 (پی در پی 1))، 31-37. SID. https://sid.ir/paper/226955/fa

    Vancouver: کپی

    ابوطالبی قاسم، وثوقی نازیلا، سجادی اعظم، محمدنژاد اسماعیل، اکبری محمد. ارزیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1388. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1389؛1(1 (پی در پی 1)):31-37. Available from: https://sid.ir/paper/226955/fa

    IEEE: کپی

    قاسم ابوطالبی، نازیلا وثوقی، اعظم سجادی، اسماعیل محمدنژاد، و محمد اکبری، “ارزیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1388،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 1، no. 1 (پی در پی 1)، pp. 31–37، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button