مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,061
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین کیفیت خدمات تیم پزشک خانواده از دیدگاه گیرندگان خدمت در شهرستان عجب شیر: 1388

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 181

چکیده

 زمینه و هدف: از آنجا که بحث کیفیت چالش اصلی اغلب جوامع در حوزه سلامت است, اهمیت مطالعه کیفیت هر چه بیشتر نمود پیدا می کند, در این راستا رضایت مشتریان خدمت, بخش مهمی را به خود اختصاص داده و وسیله ای برای اندازه گیری کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی است. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت خدمات تیم پزشک خانواده از دیدگاه گیرندگان خدمت انجام گرفته است.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی می باشدکه در پاییز 1388 در شهرستان عجب شیر انجام شده است. جامعه پژوهش کلیه مشتریان خدمات (گیرندگان خدمت) پزشک خانواده و نمونه پژوهش 140 نفر از این تعداد بود که با روش تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته ای بود که 9 بعد کیفیت را مورد سنجش قرار می داد. داده های جمع آوری شده توسط آزمون های آماری در نرم افزار SPSS-15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین شاخص کیفیت خدمات پزشک خانواده در این مطالعه 45.17±11.16 و میزان رضایت مندی از کیفیت این خدمات 10 درصد به دست آمد. 35.7 درصد افراد از کیفیت این خدمات ناراضی بودند. از بین شاخص های مورد بررسی, کارایی بیشترین نمره را با میانگین 64.3±13.4 و نیز بیشترین میزان رضایت مندی (70.0%) را به خود اختصاص داد و از سوی دیگر کمترین نمره میانگین (28.4±12.3) و میزان رضایت مندی (صفر) مربوط به شاخص فراهم بودن بود.نتیجه گیری: برخی خدمات پزشک خانواده عملکرد ضعیفی داشته و کیفیت خدمات از سطح مطلوبی برخوردار نبود. توجه و برنامه ریزی ار سوی مدیران و مسئولین جهت تامین برخی شاخص ها از قبیل «فراهم بودن» و «مناسب بودن امکانات و تسهیلات» می تواند در بهبود کیفیت خدمات پزشک خانواده و همچنین میزان رضایت مندی مشتریان خدمت مثمر ثمر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی بابایی، رقیه، صادقی، احمد، وحیدی، رضاقلی، و اکابری، سیدآرش. (1393). تعیین کیفیت خدمات تیم پزشک خانواده از دیدگاه گیرندگان خدمت در شهرستان عجب شیر: 1388. سلامت و بهداشت اردبیل، 5(2)، 170-181. SID. https://sid.ir/paper/226981/fa

    Vancouver: کپی

    علی بابایی رقیه، صادقی احمد، وحیدی رضاقلی، اکابری سیدآرش. تعیین کیفیت خدمات تیم پزشک خانواده از دیدگاه گیرندگان خدمت در شهرستان عجب شیر: 1388. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1393؛5(2):170-181. Available from: https://sid.ir/paper/226981/fa

    IEEE: کپی

    رقیه علی بابایی، احمد صادقی، رضاقلی وحیدی، و سیدآرش اکابری، “تعیین کیفیت خدمات تیم پزشک خانواده از دیدگاه گیرندگان خدمت در شهرستان عجب شیر: 1388،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 5، no. 2، pp. 170–181، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button