مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی مشخصات فردی و وضعیت آموزشی دانشجویان کاردانی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 51

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش و پژوهش دو رکن اصلی دانشگاه و به مانند دو بال یک پرنده, لازم و ملزوم همدیگر هستند. ارزشیابی برنامه های آموزشی از وظایف اصلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود. ارزشیابی درونی یکی از ابزارهای اعتبار سنجی است و نشان دهنده شرایط موجود از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان می باشد. این مطالعه با هدف تعیین مشخصات و وضعیت آموزشی موجود رشته کاردانی بهداشت محیط دانشکده بهداشت و ارائه فیدبک, انجام شده است.روش کار: این مطالعه یک مطالعه توصیفی و تحلیلی مقطعی بود که در 7 حوزه از 9 حوزه بر اساس ده گام راهنمای ارزشیابی درونی اجرا شد. داده ها و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از ابزارهایی مانند تماس تلفنی, نامه نگاری, چک لیست و پرسشنامه, از 45 نفر دانشجو جمع آوری گردید. اطلاعات گرد آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. پس از پایان برنامه, برای اخذ پسخوراند لازم به مسئولان دانشکده و EDC دانشگاه ارسال شد.یافته ها: در این مطالعه, میانگین سنی دانشجویان مورد پژوهش 20.3 سال, 97.8% دانشجویان مجرد, 33% از دانشجویان مذکر و 67% مونث, 100% دانشجویان غیر شاغل, 53% از دانشجویان بومی استان و بقیه غیر بومی تعیین گردید. 72 شاخص توسط اعضای کمیته ارزیابی درونی دانشکده تعیین شد و ارزیابی گردید. نتایج نشان داد که وضعیت آموزشی رشته کاردانی بهداشت محیط دانشکده بهداشت در سطح نیمه مطلوب قرار دارد. میانگین امتیاز, 48.33 امتیاز از 72 امتیاز بود که در سطح نیمه مطلوب قرار گرفت. بعبارتی, 28% شاخص ها مطلوب, 46% نیمه مطلوب و 26% شاخص ها نیز نامطلوب ارزیابی گردید. در حوزه دانشجویان نیز 8 شاخص بررسی گردید. 19 امتیاز از 24 امتیاز بدست آمد و وضعیت آموزشی دانشجویان در سطح مطلوب ارزیابی گردید.نتیجه گیری: این ارزیابی حدود 30 پیشنهاد مهم را جهت توسعه کمی و کیفی دانشکده و گروه بهداشت محیط و رشته بهداشت محیط برای مسوولان ارائه نمود, طوری که کمیته ای جهت پیگیری و به ثمر رساندن آن پیشنهادها تشکیل گردید. مهمترین مزیت این طرح, تدوین آئین نامه داخلی گروه بهداشت محیط بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button