مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,963
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 86

چکیده

 آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A) یک آزمون معتبر مربوط به سنجش میزان تفکرات غیرمنطقی به حساب آمده و از آن در زمینه های مختلف مانند اجرای پژوهش, تشخیص, درمان و غیره توسط محققان, درمانگران, مشاوران, روانشناسان و دانشجویان از آن استفاده می شود, بنابراین ضروری است که هنجار ایرانی برای آن تهیه گردد. هدف از این پژوهش, هنجاریابی آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A) بود. به همین منظور 1947 نفر از دانشجویان مراکز تربیت معلم شهرستان تبریز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A) به روش گروهی اجرا گردید. با استفاده از روش آلفای کرونباخ, پایایی آزمون به ترتیب برای عامل ها و کل آزمون 0.77, 0.68, 0.59, 0.68, و 0.86 برآورد گردید. روایی آزمون نیز از روش روایی همگرا 0.81؛ P£0.001 به دست آمد. پس از تحلیل داده ها به منظور تفسیر نمره های خام هر عامل و آزمون, به طور جداگانه هنجارهای درصدی و نمرات استاندارد Z تهیه گردید. بر اساس نتایج این مطالعه, پژوهشگران, مشاوران و روانشناسان بالینی می توانند از این ابزار به عنوان یک وسیله اندازه گیری مناسب جهت تشخیص در فعالیت های کلینیکی در داخل کشور, به ویژه مراکز مشاوره دانشجویی استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

معتمدین، مختار، بدری، رحمان، عبادی، غلامحسین، و زمانی، نیره. (1391). هنجاریابی آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A). روشها و مدلهای روان شناختی، 2(8)، 71-86. SID. https://sid.ir/paper/227393/fa

Vancouver: کپی

معتمدین مختار، بدری رحمان، عبادی غلامحسین، زمانی نیره. هنجاریابی آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A). روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1391؛2(8):71-86. Available from: https://sid.ir/paper/227393/fa

IEEE: کپی

مختار معتمدین، رحمان بدری، غلامحسین عبادی، و نیره زمانی، “هنجاریابی آزمون باورهای غیرمنطقی اهواز (4IBT-A)،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 2، no. 8، pp. 71–86، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227393/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button