مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت زمان بر اهمال کاری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 94

چکیده

 در این پژوهش اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت زمان بر اهمال کاری دانش آموزان مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور نمونه ای شامل 70 دانش آموز به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از بین تمامی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان تبریز انتخاب و سپس به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش (n=35) و کنترل (n=35) قرار گرفتند. در مرحله بعد, ابتدا پرسشنامه اهمال کاری تاکمن (پیش آزمون) در هر دوگروه (آزمایش و کنترل) اجرا شد. سپس گروه آزمایش در طی 10 جلسه 2 ساعته تحت آموزش مهارت های مدیریت زمان قرار گرفتند. پس از اتمام جلسات پرسشنامه اهمال کاری (پس آزمون) دوباره در هر دو گروه مورد سنجش قرار گرفت. داده ها با روش تحلیل آنووا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که آموزش مهارت های مدیریت زمان, اهمال کاری را در دانش آموزان کاهش می دهد. می توان نتیجه گرفت که اغلب دانش آموزان در طول سال تحصیلی برنامه مدونی برای مدیریت زمان مطالعه خود ندارند و این باعث پسرفت و شکست در عملکرد تحصیلی شده و منجر به کاهش در احساس خودکارآمدی و گرایش دانش آموزان به طرف اهمال کاری می شود. بنابراین لازم است تا آموزش مدیریت زمان با تاکید بیشتری انجام گیرد تا باعث نهادینه شدن مدیریت زمان در آنها شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صبحی قراملکی، ناصر، حاجلو، نادر، و بابایی، کریم. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت زمان بر اهمال کاری دانش آموزان. روشها و مدلهای روان شناختی، 4(15)، 85-94. SID. https://sid.ir/paper/227451/fa

Vancouver: کپی

صبحی قراملکی ناصر، حاجلو نادر، بابایی کریم. اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت زمان بر اهمال کاری دانش آموزان. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1393؛4(15):85-94. Available from: https://sid.ir/paper/227451/fa

IEEE: کپی

ناصر صبحی قراملکی، نادر حاجلو، و کریم بابایی، “اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت زمان بر اهمال کاری دانش آموزان،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 4، no. 15، pp. 85–94، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227451/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button