مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 64

چکیده

 پژوهش حاضر به دنبال تبیین تفاوت سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی و مقایسه بین این دانش آموزان بود. این پژوهش از نوع علی - مقایسه ای می باشد. گروه نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 170 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی و هنرستانی (84 دانش آموز هنرستانی و 86 دانش آموز دبیرستانی) از ناحیه 3 شهر شیراز بود که به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند. پرسشنامه سبک های یادگیری کلب به منظور مشخص کردن سبک یادگیری گروه نمونه استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک های یادگیری دبیرستانی ها بیشتر واگرا و در هنرستانی ها بیشتر انطباق یابنده بود. همچنین نتایج محور عمودی (عینی/ انتزاعی) و افقی (فعال/ تاملی) سبک یادگیری نشان داد که سبک یادگیری دبیرستانی ها بیشتر انتزاعی و سبک یادگیری هنرستانی ها فعال است. دانش آموزان هنرستانی با عملکرد پایین از سبک واگرا و با عملکرد بالا از سبک همگرا استفاده می کند. دانش آموزان دبیرستانی با عملکرد بالا از سبک یادگیری جذب کننده و با عملکرد پایین از سبک یادگیری واگرا استفاده می کند. همچنین دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی با عملکرد بالای تحصیلی فعال تر و انتزاعی تر بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسایی، اعظم، کاظمی، سلطانعلی، و سامانی، سیامک. (1390). مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی. روشها و مدلهای روان شناختی، 2(ویژه نامه)، 47-64. SID. https://sid.ir/paper/227470/fa

    Vancouver: کپی

    پارسایی اعظم، کاظمی سلطانعلی، سامانی سیامک. مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1390؛2(ویژه نامه):47-64. Available from: https://sid.ir/paper/227470/fa

    IEEE: کپی

    اعظم پارسایی، سلطانعلی کاظمی، و سیامک سامانی، “مقایسه سبک های شناختی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 2، no. ویژه نامه، pp. 47–64، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button