مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرندز (FRIENDS) بر اضطراب کودکان شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

کلیدواژه

برنامه فرندز (FRIENDS)Q2

چکیده

 مقدمه: اضطراب شایع ترین مشکلات روان شناختی کودکان بشمار می رود که همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش برنامه فرندز بر اضطراب کودکان شهر شیراز انجام شده است.روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی کودکان دختر و پسر 9 تا 11 ساله مدارس ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 94-93 بود که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای و با استفاده از پرسش نامه اضطراب کودکان 20 نفر از دانش آموزان انتخاب و با روش تصادفی ساده به دو گروه آزمایش (10 نفر) و گروه کنترل (10 نفر) اختصاص یافتند. گروه آزمایش به مدت 3 ماه در معرض آموزش برنامه فرندز قرار گرفت و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند, پس از سه ماه و پایان برنامه پس آزمون و یک ماه پس از مداخله مرحله پیگیری انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها هم با استفاده از آزمون تی تست و تحلیل کوواریانس چند متغیری انجام شده است.یافته ها: نتایج پژوهش هم سو با مطالعات دیگر از اثر بخشی آموزش برنامه فرندز بر کاهش اضطراب کودکان به شکل قاطع در مرحله پس آزمون و پیگیری حمایت کرد, هم چنین, مشخص شد بیش ترین تاثیر در مرحله پس آزمون بر کاهش اضطراب اجتماعی کودکان و در مرحله پی گیری بر کاهش اضطراب اجتماعی و اضطراب فراگیر بوده است.نتیجه گیری: برنامه فرندز می تواند به عنوان یک مداخله پیشگیرانه در کاهش اضطراب کودکان در جامعه ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، محمود، بختیارپور، سعید، مکوندی، بهنام، نادری، فرح، و حافظی، فریبا. (1395). بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرندز (FRIENDS) بر اضطراب کودکان شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی، 7(24)، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/227591/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری محمود، بختیارپور سعید، مکوندی بهنام، نادری فرح، حافظی فریبا. بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرندز (FRIENDS) بر اضطراب کودکان شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1395؛7(24):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/227591/fa

    IEEE: کپی

    محمود حیدری، سعید بختیارپور، بهنام مکوندی، فرح نادری، و فریبا حافظی، “بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرندز (FRIENDS) بر اضطراب کودکان شهر شیراز،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 7، no. 24، pp. 23–38، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227591/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button