Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,175
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,193
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان دختر و پسر کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز بود. شرکت کنندگان در این پژوهش 280 نفر از دانشجویان در سال تحصیلی 1393-1392 بودند که به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار های مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه شخصیتی نئو- فرم کوتاه (NEO-FFI), پرسشنامه تنیدگی تحصیلی ادراک شده, پرسشنامه فرسودگی تحصیلی و مقیاس کارآمدی تحصیلی بود. ارزیابی الگوی پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. جهت آزمون روابط غیرمستقیم از روش بوت استراپ (نرم افزارAMOS-21 ) استفاده شد. بر اساس نتایج این پژوهش, تمام مسیرها از لحاظ آماری معنی دار بودند. همچنین نتایج نشان داد که مسیر های غیرمستقیم برون گرایی, وظیفه شناسی, باز بودن به تجربه و روان رنجوخویی از طریق خودکارآمدی تحصیلی روی فرسودگی تحصیلی معنی دار بود. به علاوه تمام مسیر های غیر مستقیم برون گرایی, وظیفه شناسی, باز بودن به تجربه و روان رنجور خویی از طریق تنیدگی تحصیلی ادراک شده روی فرسودگی تحصیلی معنی دار بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سرانچه، مسعود، مکتبی، غلامحسین، و حاجی یخچالی، علیرضا. (1393). رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی، 5(17)، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/227663/fa

Vancouver: کپی

سرانچه مسعود، مکتبی غلامحسین، حاجی یخچالی علیرضا. رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1393؛5(17):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/227663/fa

IEEE: کپی

مسعود سرانچه، غلامحسین مکتبی، و علیرضا حاجی یخچالی، “رابطه علی ویژگی های شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده در دانشجویان،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 5، no. 17، pp. 75–92، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227663/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا