Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,379
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,365
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد در سال 1394 در تبریز انجام گردید.مواد و روش ها: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه ی آماری پژوهش را کلیه نوجوانان وابسته به مواد کانون اصلاح و تربیت شهر تبریز تشکیل می دادند که از میان آنها 28 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (14) و گروه کنترل (14) به صورت تصادفی ساده جایگزین شدند. به گروه آزمایش, 12 جلسه مهارت های اجتماعی- هیجانی یک ساعته ‏آموزش داده شد و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی استفاده شد. داده ها از طریق آزمون آماری کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش مهارت های هیجانی- اجتماعی, کنترل خشم و توانایی حل مساله سازنده را در گروه آزمایش و پس آزمون به طور معناداری افزایش و توانایی حل مساله ناکارآمد را کاهش داده است.نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که آموزش مهارت های هیجانی- اجتماعی در افزایش کنترل خشم و توانایی حل مساله سازنده و کاهش توانایی حل مساله ناکارآمد موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صدری دمیرچی، اسماعیل، اسدی شیشه گران، سارا، و اسماعیلی قاضی ولویی، فریبا. (1396). اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد. طب انتظامی، 6(1)، 67-76. SID. https://sid.ir/paper/227994/fa

    Vancouver: کپی

    صدری دمیرچی اسماعیل، اسدی شیشه گران سارا، اسماعیلی قاضی ولویی فریبا. اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد. طب انتظامی[Internet]. 1396؛6(1):67-76. Available from: https://sid.ir/paper/227994/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل صدری دمیرچی، سارا اسدی شیشه گران، و فریبا اسماعیلی قاضی ولویی، “اثربخشی آموزش برنامه مهارت های هیجانی- اجتماعی بر کنترل خشم و توانایی حل مساله اجتماعی در نوجوانان وابسته به مواد،” طب انتظامی، vol. 6، no. 1، pp. 67–76، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا