Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,029
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,215
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه باورهای فراشناخت و ذهن آگاهی و پذیرش و عمل با سلامت عمومی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: با توجه به ضرورت توجه به سلامت روان نوجوانان و دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور, پژوهش حاضر به منظور پیش بینی سلامت عمومی بر اساس باورهای فراشناخت و اجتناب از تجارب هیجانی اجرا شد.مواد و روش ها: تعداد 300 نفر (176 دختر و 124 پسر), از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان قم به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین سه دانشکده دانشگاه انتخاب شدند و به پرسشنامه های سلامت عمومی (GHQ-28) و فرم کوتاه پرسشنامه فراشناخت (MCQ-30) و پرسشنامه پذیرش و تعهد نسخه دوم (AAQ-II) و پرسشنامه ذهن آگاهی (FFMQ) پاسخ دادند که داده های به دست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون در رگرسیون گام به گام مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که پیش بینی سلامت روانی دانشجویان بر اساس باورهای فراشناخت و ذهن آگاهی و اجتناب از تجارب هیجانی, در مورد اجتناب از تجارب هیجانی و باورهای فراشناخت معنادار است که در این میان می توان به اهمیت بیشتر اجتناب از تجارب هیجانی در رابطه با سلامت عمومی دانشجویان نسبت به سایر متغیرها پی برد.نتیجه گیری: باورهای فراشناخت و اجتناب از تجارب هیجانی و ذهن آگاهی از عوامل موثر در وضعیت سلامت روانی هستند و می توان با تغییر فراشناخت ها و اجتناب تجربی که شیوه های ناسازگارانه تفکرات منفی را زیاد می کنند و یا باعث افزایش باورهای منفی عمومی می گردند و بالا بردن ذهن آگاهی به بهبود سلامت روانی و عمومی دانشجویان کمک کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

منجم، عارفه، و ابراهیمی، مرضیه سادات. (1396). رابطه باورهای فراشناخت و ذهن آگاهی و پذیرش و عمل با سلامت عمومی دانشجویان. طب انتظامی، 6(1)، 31-42. SID. https://sid.ir/paper/227997/fa

Vancouver: کپی

منجم عارفه، ابراهیمی مرضیه سادات. رابطه باورهای فراشناخت و ذهن آگاهی و پذیرش و عمل با سلامت عمومی دانشجویان. طب انتظامی[Internet]. 1396؛6(1):31-42. Available from: https://sid.ir/paper/227997/fa

IEEE: کپی

عارفه منجم، و مرضیه سادات ابراهیمی، “رابطه باورهای فراشناخت و ذهن آگاهی و پذیرش و عمل با سلامت عمومی دانشجویان،” طب انتظامی، vol. 6، no. 1، pp. 31–42، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227997/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا