مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جبران سازی بهینه و همزمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 284

چکیده

 خودروهای برقی قابل اتصال به شبکه در کنار مساله کاهش آلودگی, دارای قابلیت هایی برای کمک رسانی به سیستم های قدرت می باشند. یکی از مهم ترین این قابلیت ها پاسخگویی به نیاز شبکه جهت تولید توان های اکتیو و راکتیو است. در این مقاله با توجه به قیود شبکه, ملاحظات فنی و قیمت های پیشنهادی بازار, یک چارچوب نظری جهت اختصاص ظرفیت این خودروها ارائه شده است. بدین منظور تابع هدفی با رویکرد حداقل سازی هزینه های پرداختی توسط بهره بردار مستقل شبکه توزیع یا DSO به تولید کنندگان هر یک از توان های اکتیو و راکتیو پیشنهاد شده است. با توجه به این که مساله مورد نظر در قالب یک مساله بهینه سازی است, برای حل آن نیز از الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات استفاده شده است. همچنین به منظور تسریع در فرایند بهینه سازی و جلوگیری از گیرافتادن الگوریتم در بهینه های محلی, راهکارهای ابتکاری جدیدی به الگوریتم اضافه شده است. در این قالب پیشنهادی, خودروها برای تولید توان های اکتیو و راکتیو با ژنراتور رقابت می کنند. کارایی روش پیشنهادی بر روی یک فیدر شبکه ولتاژ پایین با 134 مشترک و با حضور منابع تولید توان های اکتیو و راکتیو مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان تولید و هزینه های پرداختی برای هر یک از تولیدکنندگان تعیین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فشکی فراهانی، حسن، و رشیدی، فرزان. (1396). جبران سازی بهینه و همزمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، 15(4)، 277-284. SID. https://sid.ir/paper/228106/fa

    Vancouver: کپی

    فشکی فراهانی حسن، رشیدی فرزان. جبران سازی بهینه و همزمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق[Internet]. 1396؛15(4):277-284. Available from: https://sid.ir/paper/228106/fa

    IEEE: کپی

    حسن فشکی فراهانی، و فرزان رشیدی، “جبران سازی بهینه و همزمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، vol. 15، no. 4، pp. 277–284، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button