Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,893
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از رویکرد فازی: مطالعه موردی یک بیمارستان نظامی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: بیمارستان ها و مراکز درمانی نظامی که رسالت خطیر تامین سلامت جسمی و روانی کارکنان و خانواده های آنها را بر عهده دارند با ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی می توانند در افزایش روحیه کارکنان و نیز ارتقاء آمادگی رزمی و دفاعی نقش به سزایی ایفا نمایند. لذا در این پژوهش به بررسی کیفیت خدمات ارائه شده یکی از بیمارستان های نظامی شهر تهران پرداخته ایم.روش بررسی: در این تحقیق که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد, با استفاده از پرسشنامه استاندارد سرکوال که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت, به بررسی کیفیت خدمات یکی از بیمارستان های نظامی شهر تهران و با نظرخواهی از تعداد 181 نفر بیمار و مراجعه کننده پرداخته شد. به علت پیچیدگی و ابهام در مفهوم سازی و نیز وزن دهی ابعاد و شاخص ها در این پژوهش از مفاهیم فازی و روش نمایش انتگرال میانگین موزون استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق موید این مطلب بود که در کلیه ابعاد موثر بر کیفیت خدمات با میانگین 0.19- شکاف منفی و نارضایتی در بین بیماران وجود داشت. هم چنین ازمیان ابعاد مدل سرکوال بعد پایایی با 21.78% بیشترین و بعد همدلی و دسترسی با 18.1% کمترین درجه اهمیت را از دیدگاه خبرگان حوزه تحقیق دارا بودند.بحث و نتیجه گیری: شکاف منفی کلیه ابعاد کیفیت خدمات نشانگر نارضایتی بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان هدف می باشد, لذا به منظور بهبود وضعیت, مدیران باید نیازها و انتظارات آنان را در برنامه ریزی های آتی مدنظر قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکوهیار، سجاد، کاویانی، حسن، و محمودی، فهیمه السادات. (1394). ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از رویکرد فازی: مطالعه موردی یک بیمارستان نظامی. ابن سینا، 17(3 (مسلسل 52))، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/228562/fa

Vancouver: کپی

شکوهیار سجاد، کاویانی حسن، محمودی فهیمه السادات. ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از رویکرد فازی: مطالعه موردی یک بیمارستان نظامی. ابن سینا[Internet]. 1394؛17(3 (مسلسل 52)):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/228562/fa

IEEE: کپی

سجاد شکوهیار، حسن کاویانی، و فهیمه السادات محمودی، “ارزیابی کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از رویکرد فازی: مطالعه موردی یک بیمارستان نظامی،” ابن سینا، vol. 17، no. 3 (مسلسل 52)، pp. 37–45، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228562/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا