مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 186

چکیده

 طرح درس یکی از عوامل موثر و کلیدی در فرایند یاددهی- یادگیری است. در حقیقت طرح درس زیربنای اصلی ساختار آموزشی و قلب آموزش است. این مطالعه با هدف ارزیابی طرح درس های اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی می باشد که در آن 72 طرح درس ارائه شده توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نیم سال دوم سال تحصیلی 1390 مورد ارزیابی قرار گرفت. برای این کار از چک لیستی محقق ساخته که شامل 12 حیطه موثر بر طرح درس بود, استفاده شد. داده ها در نرم افزار SPSS 16 و با آزمون های آماری توصیفی تحلیل شد. از بین طرح درس های سه دانشکده مورد بررسی, طرح درس-های دانشکده بهداشت (81%) از لحاظ رعایت قواعد و مولفه های مورد بررسی وضعیت مطلوب تری داشتند. در مجموع, از بین مولفه های مورد بررسی, مشخص بودن اطلاعات عمومی (98%) و مشخص بودن اهداف (90%) دارای بهترین وضعیت و مولفه های زمان بندی کلاس بر اساس سرفصل ها و نگارش در قالب طرح درس مصوب, دارای پایین ترین نمره بودند که به ترتیب فقط در 35% و 44% طرح درس ها رعایت شده بود. با توجه به نتایج پژوهش, کیفیت محتوا و نگارش طرح درس های ارائه شده اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حد قابل قبول ارزیابی گردید, ولی در عین حال نقاط ضعف و کاستی هایی نیز در آنها مشاهده شد, در این راستا پیشنهاد می شود که مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, تدوین و اجرای یک برنامه ریزی هدفمند در مورد بازبینی و ارزشیابی طرح درس مدرسان را به صورت سالانه در اولویت قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حکم آبادی، رجبعلی، و صادقی، احمد. (1395). ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(2)، 180-186. SID. https://sid.ir/paper/228718/fa

    Vancouver: کپی

    حکم آبادی رجبعلی، صادقی احمد. ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(2):180-186. Available from: https://sid.ir/paper/228718/fa

    IEEE: کپی

    رجبعلی حکم آبادی، و احمد صادقی، “ارزیابی محتوای آموزشی طرح درس اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 2، pp. 180–186، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button