مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل ساختاری اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی: میانجی گری هیجان های پیشرفت

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 134

چکیده

مشغولیت عاطفی.دانشجویان به عنوان پادزهری برای کاهش انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی آن ها است, بنابراین شناسایی عوامل موثر بر آن مهم است, لذا در پژوهش حاضر رابطه ی اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی.با میانجی گری هیجان های پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان پژوهش, 315 دانشجوی رشته ها و مقاطع مختلف دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از مقیاس مشغولیت تحصیلی (ریو و تسنگ, 2011), پرسشنامه ی اهداف پیشرفت (الیوت و مک گریگور, 2001) و پرسشنامه ی هیجان های پیشرفت (پکران, 2005) استفاده شد. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار AMOS ویراست 24 انجام گرفت. روابط واسطه ای در الگوی پیشنهادی با استفاده از روش بوت استراپ آزموده شدند. یافته ها نشان دادند که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی با داده ها برخوردار است. برازش بهتر از طریق حذف دو مسیر غیر معنی دار حاصل شد. نتایج نشان دادند که اهداف تبحر گرایشی و عملکرد گرایشی اثر مثبت و معنی دار و اهداف عملکرد اجتنابی اثر منفی و معنی داری بر مشغولیت عاطفی.دارند ولی اثر اهداف تبحر اجتنابی بر مشغولیت عاطفی.معنی دار نبود. نتایج مربوط به روابط غیر مستقیم نیز نشان دادند, اهداف تبحر گرایشی, تبحر اجتنابی و عملکرد اجتنابی از طریق هیجان های منفی و اهداف تبحر گرایشی, تبحر اجتنابی و عملکرد گرایشی از طریق هیجان های مثبت اثرات غیر مستقیم معنی داری بر مشغولیت عاطفی.دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، نگین، نوشادی، ناصر، و نیکدل، فریبرز. (1398). ارائه مدل ساختاری اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی: میانجی گری هیجان های پیشرفت. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(2 )، 122-134. SID. https://sid.ir/paper/228728/fa

    Vancouver: کپی

    همتی نگین، نوشادی ناصر، نیکدل فریبرز. ارائه مدل ساختاری اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی: میانجی گری هیجان های پیشرفت. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(2 ):122-134. Available from: https://sid.ir/paper/228728/fa

    IEEE: کپی

    نگین همتی، ناصر نوشادی، و فریبرز نیکدل، “ارائه مدل ساختاری اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی: میانجی گری هیجان های پیشرفت،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 2 ، pp. 122–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button