مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

957
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. روش پزوهش, توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پزوهش شامل کلیه دانشجویان پزشکی دوره بالینی به تعداد 358 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران, 185 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. جهت گرداوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد باورهای فراشناخت ولز((MCQ30, سلامت روان گلدبرگ و هیلر( (GHQو به منظور اندازه گیری عملکرد تحصیلی از میانگین نمرات دانشجویان استفاده شد. جهت توصیف داده ها از شاخص های توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و برای ازمون فرضیه ها از ضیب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به کار گرفته شد. یافته ها نشان داد بین باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین بر اساس یافته های تحلیل رگرسیون چندگانه, نشانه های جسمانی, افسردگی, عدم اطمینان شناختی, اضطراب و بی خوابی, باورهای نگرانی منفی و کارکرد اجتماعی, 56/0 از واریانس نمرات عملکرد تحصیلی دانشجویان را تبیین می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دارایی، مهری. (1398). بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(2 )، 115-121. SID. https://sid.ir/paper/228730/fa

    Vancouver: کپی

    دارایی مهری. بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(2 ):115-121. Available from: https://sid.ir/paper/228730/fa

    IEEE: کپی

    مهری دارایی، “بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 2 ، pp. 115–121، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button