مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش مختلف تدریس: آموزش حضوری و آموزش الکترونیک مبتنی بر وبلاگ (WBT) به شیوه بحث گروهی

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 164

چکیده

 با توجه به اهمیت آموزش الکترونیک در آموزش علوم پزشکی, طراحی و راه اندازی تکنیکهای نوین آموزشی اهمیت دارد. بر این اساس, مطالعه حاضر با هدف مقایسه دو روش آموزش حضوری و آموزش الکترونیک مبتنی بر وبلاگ به شیوه بحث گروهی انجام شد. این مطالعه نیمه تجربی بر روی 114 نفر از دانشجویان رشته تغذیه که واحد مدیریت خدمات غذایی را اخذ کرده بودند, انجام شد. در ابتدای هر ترم 6 الی7 جلسه به صورت حضوری برگزار گردید. سپس بخش غیر حضوری با مدیریت استاد به صورت آفلاین برگزار شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه نظر سنجی محقق ساخته و پرسشنامه های پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردید. جهت مقایسه میانگین ها در هر گروه و بین دو گروه از آزمون های آماری t زوج و t-test استفاده گردید. نتایج پیش آزمون در دو گروه در هیچ یک از حیطه ها تفاوت معناداری نشان نداد (P>0.05). بر اساس نتایج به دست آمده از بخش پس آزمون, میانگین امتیاز فراگیران در سطح باور و عملکرد در روش آموزش غیر حضوری مبتنی بر وبلاگ به طور معناداری بالاتر بود (به ترتیب: P=0.032 و P=0.017) با این حال, در سطح دانش تفاوت معناداری در دو روش آموزشی مشاهده نشد (P=0.078). در هر حال, استفاده از وب سایت ها و وبلاگ ها به عنوان فرصتی مناسب برای آموزش الکترونیک می-تواند در ارتقای سطح آموزشی موثر باشد. با این حال, فرهنگ سازی و افزایش دانش رایانه ای از ضروریات استفاده از این روش است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدشاهی، مجید، حسینی آهنگری، سیدعابدین، حسینی، سیداحمد، و حیدری، فاطمه. (1393). مقایسه دو روش مختلف تدریس: آموزش حضوری و آموزش الکترونیک مبتنی بر وبلاگ (WBT) به شیوه بحث گروهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 5(2)، 156-164. SID. https://sid.ir/paper/228776/fa

Vancouver: کپی

محمدشاهی مجید، حسینی آهنگری سیدعابدین، حسینی سیداحمد، حیدری فاطمه. مقایسه دو روش مختلف تدریس: آموزش حضوری و آموزش الکترونیک مبتنی بر وبلاگ (WBT) به شیوه بحث گروهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1393؛5(2):156-164. Available from: https://sid.ir/paper/228776/fa

IEEE: کپی

مجید محمدشاهی، سیدعابدین حسینی آهنگری، سیداحمد حسینی، و فاطمه حیدری، “مقایسه دو روش مختلف تدریس: آموزش حضوری و آموزش الکترونیک مبتنی بر وبلاگ (WBT) به شیوه بحث گروهی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 5، no. 2، pp. 156–164، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228776/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button