مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی انگیزه پذیرش مسوولیت مشاوره دانشجویی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 171

چکیده

 دانشجویان دانشگا ه ها, به لحاظ حساسیت دوران رشد و شرایط بحرانی این برهه , به ویژه در سال اول ورود به دانشگاه و ناآشنایی با این محیط فشارها و ناراحتی های زیادی را تجربه می کنند, لذا حمایت از آن ها در این مسیر ضروری است. با توجه به این که انجام مشاوره توسط اساتید در سراسر دانشگاه های کشور صورت می گیرد بر آن شدیم تا انگیزه قبول این مسوولیت را از اساتید جویا شویم. مطالعه به صورت توصیفی و مقطعی است. 45 پرسش نامه 20 سوالی که روایی آن توسط دو تن از اساتید روانشناسی و یک کارشناس ارشد آمار به تایید رسیده بین اساتید مشاور دانشگاه-های علوم پزشکی شیراز, تهران, بوشهر و جندی شاپور اهواز در مقطع علوم پایه توزیع گردید. تعداد 32 پرسش نامه به طور کامل تکمیل و مورد بررسی و آنالیز آماری قرار گرفتند. برای ارزیابی پارامترهای درخواست شده در پرسش نامه, همیشه و اغلب, به عنوان نظر موافق, گاهی, به عنوان نظر ممتنع و به ندرت و اصلا, به عنوان نظر مخالف در نظر گرفته شده اند. مهم ترین دلیل پذیرش مشاوره در بعد آموزشی, پیشرفت تحصیلی دانشجو (96.9) بوده است. انگیزه پذیرش مشاوره از بعد پژوهشی به منظور افزایش اعتبار پژوهشی دانشگاه و دانشجو به ترتیب 46.9% و 37.5% نظر موافق را به خود اختصاص داده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که از نظر اساتید, انجام مشاوره راهی موثر برای کمک به پیشرفت دانشجو و رفع مشکلات در زمینه های تحصیلی, فردی و اجتماعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صاکی، سارا، اسکندری، اسمعیل، نصیری، الهام، صاکی، محمدرضا، صاکی، صلاح، و رئیسیان، شکوفه. (1393). ارزیابی انگیزه پذیرش مسوولیت مشاوره دانشجویی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 5(2)، 165-171. SID. https://sid.ir/paper/228782/fa

    Vancouver: کپی

    صاکی سارا، اسکندری اسمعیل، نصیری الهام، صاکی محمدرضا، صاکی صلاح، رئیسیان شکوفه. ارزیابی انگیزه پذیرش مسوولیت مشاوره دانشجویی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1393؛5(2):165-171. Available from: https://sid.ir/paper/228782/fa

    IEEE: کپی

    سارا صاکی، اسمعیل اسکندری، الهام نصیری، محمدرضا صاکی، صلاح صاکی، و شکوفه رئیسیان، “ارزیابی انگیزه پذیرش مسوولیت مشاوره دانشجویی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 5، no. 2، pp. 165–171، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228782/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button