مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه ی میزان اضطراب کتابخانه ای و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 29

چکیده

کتابخانه های دانشگاهی به عنوان پایه اصلی پژوهش و آموزش در دانشگاه ها محسوب می شوند. اضطراب کتابخانه ای یکی از عواملی است که می تواند مانع بهره گیری دانشجویان از دانش موجود در کتابخانه ها شود. پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه ی میزان اضطراب کتابخانه ای و مولفه های آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رابطه آن با متغیرهای جمعیت شناختی انجام شده است. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش را کلیه ی دانشجویان مشغول به تحصیل در سال 1394 در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تعداد 7390 نفر تشکیل داده اند. حجم نمونه در این پژوهش با استفاده از جدول کرجسی_مورگان و به روش طبقه ای نسبی, 366 نفر برآورد گردید. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه مشتمل بر اطلاعات جمعیت شناختی و مقیاس اضطراب کتابخانه ای باستیک بوده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد کهمیانگین کل نمره اضطراب کتابخانه ای در دانشجویان مورد مطالعه 64/2 بوده که از سطح متوسط اضطراب پایین تر بوده است. 4/81% از دانشجویان مورد مطالعه دارای سطح متوسط و پایین اضطراب بودند. بیشترین سطح اضطراب در میان مولفه ها مربوط به عوامل مکانیکی بوده است. بین سن و اضطراب کتابخانه ای رابطه معکوس و معنی داری مشاهده شد. همچنین بین متغیرهای جنسیت, مقطع تحصیلی, دانشکده محل تحصیل و تعداد دفعه های استفاده از کتابخانه با اضطراب کتابخانه ای تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسایی محمدی، پرستو، آزاده، فریدون، حاجی یخچالی، علیرضا، و فتاحی، طیبه. (1397). بررسی و مقایسه ی میزان اضطراب کتابخانه ای و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(1 )، 20-29. SID. https://sid.ir/paper/228790/fa

    Vancouver: کپی

    پارسایی محمدی پرستو، آزاده فریدون، حاجی یخچالی علیرضا، فتاحی طیبه. بررسی و مقایسه ی میزان اضطراب کتابخانه ای و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(1 ):20-29. Available from: https://sid.ir/paper/228790/fa

    IEEE: کپی

    پرستو پارسایی محمدی، فریدون آزاده، علیرضا حاجی یخچالی، و طیبه فتاحی، “بررسی و مقایسه ی میزان اضطراب کتابخانه ای و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 1 ، pp. 20–29، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button