Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393

صفحات

 صفحه شروع 335 | صفحه پایان 344

چکیده

عملکرد تحصیلی افراد متأثر از عوامل مختلفی است که یکی از این عوامل, انگیزش پیشرفت می باشد. با توجه به اهمیت انگیزش پیشرفت در فرایند یاددهی-یادگیری, این تحقیق با هدف «بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393», انجام گرفت. مطالعه حاضر از نوع مقطعی و توصیفی-تحلیلی می باشد. نمونه مورد پژوهش شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 94-1393 بود و ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات کسب شده دانشجویان از سؤالات پرسشنامه انگیزش پیشرفت؛ 52/83 با انحراف معیار 52/6 بود. همچنین, ارتباط مستقیم و معناداری بین عملکرد تحصیلی و انگیزش پیشرفت وجود دارد (P < 0. 001). اما بین انگیزش پیشرفت, سن و ترم تحصیلی, ارتباط معکوس و معناداری وجود داشت (P = 0. 001). به علاوه, بین میانگین نمرات انگیزش پیشرفت دانشجویان در رشته پرستاری, مامایی و اتاق عمل, تفاوت آماری معناداری مشاهده شد (p < 0. 001). به طور کلی یافته های این پژوهش نشان داد که انگیزش پیشرفت دانشجویان با عملکرد تحصیلی آنها در ارتباط می باشد. با توجه به اهمیت پیشرفت تحصیلی در نظام های آموزشی, و تأثیرپذیری آن از انگیزه افراد, تعیین میزان انگیزش پیشرفت و ارائه راهکارهایی جهت ارتقای آن, می تواند متضمن بهبود وضعیت تحصیلی فراگیران در یک نظام آموزشی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فریدونی مقدم، مالک، باورصاد، نفیسه، رضایی، رومینا، و چراغیان، بهمن. (1396). ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(3 )، 335-344. SID. https://sid.ir/paper/228886/fa

    Vancouver: کپی

    فریدونی مقدم مالک، باورصاد نفیسه، رضایی رومینا، چراغیان بهمن. ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(3 ):335-344. Available from: https://sid.ir/paper/228886/fa

    IEEE: کپی

    مالک فریدونی مقدم، نفیسه باورصاد، رومینا رضایی، و بهمن چراغیان، “ارتباط انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94-1393،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 3 ، pp. 335–344، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا