مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی، جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دزفول

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی, جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دزفول است. این پژوهش از نوع روش استفاده گردیده است. چهار سبک یادگیری همگرا, واگرا, جذب کننده و انطباق یابنده مورد بررسی قرار گرفتند. بدین منظور تعداد 390 نفر دانش آموز دختر و پسر به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به پرسشنامه مربوط پاسخ دادند. در این پژوهش به منظور بررسی سبک یادگیری از پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1984) و برای ارزیابی عملکرد تحصیلی از معدل دانش آموزان استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین سبک های یادگیری و عملکرد تحصیلی رابطه ای وجود ندارد. همچنین بین دو جنس از نظر سبک های یادگیری تفاوت معناداری وجود نداشت. اما بین سبک های یادگیری و رشته تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داری به دست آمد (p£0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشتاقی، سعید، عگبهی، عبدالحسین، و حیاتی، داوود. (1392). بررسی رابطه سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی, جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دزفول. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(2 (پیاپی 5))، 49-59. SID. https://sid.ir/paper/228887/fa

    Vancouver: کپی

    مشتاقی سعید، عگبهی عبدالحسین، حیاتی داوود. بررسی رابطه سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی, جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دزفول. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 5)):49-59. Available from: https://sid.ir/paper/228887/fa

    IEEE: کپی

    سعید مشتاقی، عبدالحسین عگبهی، و داوود حیاتی، “بررسی رابطه سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی, جنسیت و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دزفول،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 49–59، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button