مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی در سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 28

چکیده

 آگاهی از نیازهای اعضای هیات علمی در ایجاد انگیزش شغلی برای پیش بینی و تفسیر رفتارهای ایشان مفید است زیرا انگیزش عامل اساسی در ایجاد فعالیت هاست. این مطالعه با هدف بررسی عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی - مقطعی است . جامعه آماری این پژوهش تمام اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود (N=506) که با استفاده از نظر مشاور آماری 20% از اعضای جامعه پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند (n=102). ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه ای بود که بر اساس مقیاس لیکرت تهیه شده و شامل 27 سوال پنج گزینه ای در مورد عوامل انگیزش درونی و بیرونی بود. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و در محیط SPSS تجزیه و تحلیل شد. به طور کلی نتایج این مطالعه نشان داد از بین عوامل بیرونی «مورد احترام قرار گرفتن در محیط کار» (SD=1.08, `x=4.01) «فراهم بودن شرایط لازم جهت بالا بردن سطح دانش و اطلاعات» (SD=1.12, `x=3.96), «داشتن امنیت شغلی» (SD=1.2, `x=3.9), «اجرای قوانین یکسان برای همه» (SD=1.43, `x=3.56) و از بین عوامل درونی «علاقه ذاتی به تدریس» (SD=0.8, `x=4.39), «خصوصیات فردی» (SD=0.98, `x=4.14), «احساس کفایت و شایستگی در انجام کار» (SD=0.9, `x=4.1) به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند. با توجه به نتایج, از نظر مدرسان دانشگاه, در مجموع هر دو نوع عوامل انگیزشی درونی و بیرونی بر عملکرد آنان موثر هستند. بنابراین مدیران برای عملکرد بهتر اعضای هیات علمی بایستی ابزار را لازم برای به فعلیت رساندن انگیزه آنها فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، حسن، آقایی سرچشمه، زهرا، جعفری، لیلا، و نعمتی، عصمت. (1392). بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی در سال 1390. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(2 (پیاپی 5))، 21-28. SID. https://sid.ir/paper/228889/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری حسن، آقایی سرچشمه زهرا، جعفری لیلا، نعمتی عصمت. بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی در سال 1390. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 5)):21-28. Available from: https://sid.ir/paper/228889/fa

    IEEE: کپی

    حسن جعفری، زهرا آقایی سرچشمه، لیلا جعفری، و عصمت نعمتی، “بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی در سال 1390،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 21–28، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button